Tänkte köra min "tant" (oj vad långt det blev)

B

BamsePlutt

Hejsan!
Jag är jätteglad för jag har fått förmånen att ta över ett äldre varmblodssto - som annars gått till slakt... Det är en dam på 19 år, hon är oerhört välhanterad och väluppfostrad, har faktiskt aldrig varit med om en häst som lyssnar så mkt. Vi tycker om varandra :d
Jag har under några månaders tid satt igång henne igen, och hon har börjat bygga upp sig lite. Plus att hon fått riktig livsglädje tillbaks. Tanten, som jag kallar henne, älskar att jobba och speciellt om hon får vara ute i skogen (är tydligen tävlad mkt tidigare i distans) Nu ska hon enligt förra ägaren tycka att det är jätteroligt att bli körd - och det kan jag absolut tänka mig utefter hur hon uppför sig.
Min fråga till er då - jag har tillgång till rockard, maratonvagn, flakvagn osv. Även tillgång till både travsele, bröstsele, maratonsele och loksele. Vilket är bäst tycker ni att börja med? Att tömköra är absolut inga problem (med gjord). Inte heller att "ställa" henne mellan skaklarna på en vagn.
Är egentligen inte så bra på just körning, men skulle gärna hålla på med det. Har hästen installad hos en mkt körintresserad person - därav tillgången till utrustning. Kommer troligtvis ta med dennna person när jag kör i början men - tja, ville kolla lite med er bara. Sitter ju och drömmer lite:)
 
Sv: Tänkte köra min "tant" (oj vad långt det blev)

Lita inte helt på vad andra säger om hästen. Börja lite från början med att slärpa på allehanda saker, så adu vet hur hon reagerar på ljud mm. Går allt bra och du har hjälp så är det ju inga problem att sätta vagn bakom, men vänta med det tills du släpat runt på olika saker. Hoppas det går bra!
 

Liknande trådar

Islandshäst Hittade bara ganska gamla trådar med körning av islandshäst, så jag börjar på en ny. Tänkte jag skulle passa på att köra in min Affe...
2 3
Svar
48
· Visningar
9 369
Senast: Nielaa
·
Körning Söker information och erfarenheter av postkandar. Har ett erfaret bra fjordsto av kraftig modell som jag både rider och kör med vanligt...
Svar
2
· Visningar
2 787

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp