Tankeställare

eldione

Trådstartare
I tisdags kastrerades min honkatt, allt gick jättebra och hon mådde fint efterråt. Igår morse stack hon ut direkt och kom inte tillbaka förrän sen på kvällen. Då gick hon stelt och höll upp buken så hon såg ut som en sån där kapplöpningshund. Hon kravlade sig upp i sängen och låg där och såg plågad ut. När jag kollade såret så var det alldeles blött runt om och "pluffsigt". Vi ringde hem till veterinären på en gång för att kolla med honom och han tyckte vi skulle komma med henne.
Han tempade henne och hon hade 42 graders feber. Han gav henne nån penicillinspruta, en smärtstillande spruta och nån dl dropp (hon hade inte ätit på över ett dygn då)
Hon mådde mycket bättre i morse men lite sämre nu igen på eftermiddagen, kanske bedövningen gick över? Iaf så har hon nu 39,2 grader. Fick Vetrimoxin (tror det hette så) som jag ska ge henne i 10 dagar.
Och allt detta, klockan 10 på kvällen gjorde han gratis!!! Snacka om att det är bra att ha kontakter :D
Iaf så fick jag en tankeställare när det gäller hur mycker man är beredd att betala för att dom ska må bra. Hade det gällt Stinas liv så kände jag att jag lätt kunna betala 5000:- på plats för att få henne bra.

Sv: Tankeställare

Varför släppa ut en katta så snart efter kastration? Har man sen försäkring på katterna slipper man oftast slänga ut 5000 direkt...

Jo, men jag har inte råd att ha henne försäkrad och mina föräldrar vägrar betala.
Och sen så är jag tyvärr inte ensam i det här huset utan omges av massa tanklösa människor (varav en släppte ut katten redan samma kväll som hon opererats!!)

eldione skrev:
Jo, men jag har inte råd att ha henne försäkrad och mina föräldrar vägrar betala.
Och sen så är jag tyvärr inte ensam i det här huset utan omges av massa tanklösa människor (varav en släppte ut katten redan samma kväll som hon opererats!!)

Ok, men en försäkring kostar inte så mycket.. tror jag batalar 60kr per katt och månad på mina å då har dom inte den billigaste försäkringen... det är trots allt inte så mycket pengar..

Jo, jag försöker tjata på dom. Jag har det senaste åren blivit mer medveten och har hittills lyckats få igenom att katterna får bättre torrfoder (Royal Canin), blir vaccinerade, avmaskade och honkatten kastrerad istället för p-piller.

Tar de inte mer när de ska försäkra äldre katter? Min hona är trots allt 9 år nu :(
Kanske iaf jag kan få försökra en av småkillarna, han som är min...

Endel bolag går det inte att försäkra en så gammal katt hos. Andra kräver friskhetsintyg först på katter över 7.

Jag betalar 800:- om året för min 11-åring, med högsta premier eftersom jag har lägsta självrisken och "allt extra" man kan ha. Agria maximal borde vara lite billigare, och det krävs vet.intyg för att försäkra en så gammal katt.

Liknande trådar

Relationer Jag vet inte ens vars jag ska börja, ska försöka förklara. Om nån skulle veta vem jag är så skriv inte ut det här. Jag och min mamma... 2
Svar
23
· Visningar
4 843
Senast: Lingon
·
Katthälsa Stackars Soda mår inget vidare alls =/ Hittade honom igår "i en hög" på stallgolvet med alldeles för snabb andning. Var som en het trasa... 2
Svar
24
· Visningar
24 308
Hundhälsa Skriver för att få lite råd och input. Min hund har haft ganska mycket problem med känslig mage, i våras stoppade hon i sig något på... 2
Svar
20
· Visningar
4 787
Katthälsa Hej! Jag vill dela med mig om min katts historia med förhoppningen att kanske hjälpa någon vars katt fått kronisk njursvikt. Jag är... 2 3
Svar
59
· Visningar
41 644

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Uppdateringstråd 31
  • chimera/chimär

Hästrelaterat

Tillbaka