Tänker inte krypa in där en gång till.

C

Catitzzi

Blir sååå trött på min tax flicka! För några dagar sen var hon bara borta, letade o letade, gick omkring o skrek mig hes precis när jag var gråt färdig:cry: så hörde jag henne skälla o leva om under grannens lada. Det lät nästan som om hon var under marken, fick panik när jag insåg att hon hade sitt halsband på sig = som gjort för att fastna i något. Ropade på henne men fick ingen respons annat än att hon fortsatte morra o skälla på vad det nu va hon jagat fatt på där under. Till slut kröp jag in under ladan, beväpnad med en sopborste,(vem vet vad som bor där under?) fy 17 säger jag bara va ÄCKLIGT det va där. men vad gör man inte för sin älskling?! Ladan lutar lite så man kan bara krypa på ena sidan (om man inte är tax dvs). Annars hade jag krupit fram till henne o släpat ut henne. Ropade o ropade, men tror ni att hon kom fram, ICKE! Tillslut gav jag upp o satte mig på vakt utanför så att jag skulle kunna haffa henne när hon kom ut. I två timmar satt jag där o växlade mellan ilska, gråt & panik, tillslut behagade damen komma ut. Tack o lov oskadd!

Nu till mitt problem. I skrivandets stund har hon krupit i under ladugårds h*l*e*e*t IGEN!!!:devil: :devil: :devil:
Upptäckte att min schäfer hade öppnat dörren o släppt ut både sig själv o henne.:mad:
Men jag VÄGRAR krypa in där igen!!!!:mad:
Ser ladan från mitt fönster så jag sitter här o hoppas på att hon behagar komma fram snart. Går ut i bland o ropar, men inget hjälper.

SUCK va trött jag blir!!

Några tips o råd?
 
Sv: Tänker inte krypa in där en gång till.

Vänta ut henne, alternativt ordna ett litet korvsök med schäfern utanför... Mutor brukar ju funka.

Men om det inte är farliga saker under ladan, vet jag inte vad du kan göra annat än att sätta för med nät runt om. Trivs hon där, kommer hon ju fortsätta springa under och nosa runt.
 
Sv: Tänker inte krypa in där en gång till.

Vill du få stopp på det här måste du ju kunna tillrättavisa henne med handen i kakburken så att säga. Hämta henne! Och tala om för henne att hon gjort fel.
 
Sv: Tänker inte krypa in där en gång till.

ja jag försökte ju hämta ut henne sist hon va där, men jag är inte så pass liten att jag kommer in så långt under ladan som hon gör.
o just nu kör hon på tekniken , jag hör, men jag lyssnar inte!
 
Sv: Tänker inte krypa in där en gång till.

ironin är ju att min kille kommer hem med nät om ca 2 timmar, hon hade utegångsförbud tills dess, men det löste ju Baltazar (schäfern) åt henne. har provat att skaka med godis burken, men hon skiter i mig. Hon brukar alltid lyda annars åååå jag blir sååå trött!
 
Sv: Tänker inte krypa in där en gång till.

Jäkligt långt strax isf.:)

Kom o tänka på en vers som min kompis mamma hade på en tavla när jag va liten.

"kommer kallad fast ej strax, ty född till slav är ingen tax!":bump:
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Tänker inte krypa in där en gång till.

Uppdatering: Va ut nyss o ropade, samma som förut, jag hör hur hon skäller o gormar, men jag ser henne inte..
Nu börjar Schäfern blir riktigt orolig.. han vandrar fram o tillbaka, gjorde tom ett tappert försök att gräva fram henne, man han gav tillslut upp.

Det värsta är att jag hör hur något annat oxå morrar där under, undrar vad fasen hon fått fatt på.
Hoppas att det inte är en grävling.:crazy:
 

Liknande trådar

Övr. Hund Som inte har sådan kadaverdisciplin att hunden går lugnt vid ägarens sida oavsett störning alltså. Men, alla andra? Alla de som tycker...
23 24 25
Svar
492
· Visningar
37 475
Senast: Grazing
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Inspirerad av Magianas blogginlägg om HSP – ”etiketten” Highly sensitive person = högkänslig personlighet – så började jag fundera över...
Svar
0
· Visningar
800
Utrustning Jag hade JÄMT säkerhetsväst när jag var yngre,oavsett om jag skulle lulla runt på ridbanan,ut i skogen, eller ut på en kort skrittvända...
2
Svar
27
· Visningar
10 306
Senast: Fibusen
·
Hästmänniskan Nu behöver jag er hjälp! fort..... Min häst åkte på foder till en medelålders kvinna i Köping, Januari 2012 (35mil) ifrån mig då jag...
5 6 7
Svar
125
· Visningar
22 116
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp