Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ingen aning, jag gjorde ju aldrig det. Men det kanske mer är att det blir välsignat eller nåt och placerat i en minneslund?
http://en.wikipedia.org/wiki/Baby_hatch Ett skrämmande exempel på vad som kunde hända med bebisar som föddes oönskade. Så vitt jag vet användes de fram till mitten av 90-talet på Irland, tror inte de finns kvar längre. Oftast låstes kvinnorna in på någon slags instutition, så som i the Magdalene sisters.
Sorry för ot.
Det jag har känt med tre sista barnen är att man skulle vilja ha ett första ultraljud lite tidigare än i vecka 18-20 nånstans, för att det skulle känas betydligt jobbigare att abortera det foster man känner rörelserna av i magen jämfört med innan man börjar känna några rörelser. Visst är det mer osäkra diagnoser tidigare i graviditeten, men i de fall man ändå kan se allvarliga avvikelser så hade det känts enklare. Tror jag...
Jag läser en del på ett barnforum och där dyker det (ganska ofta) upp en och annan som vill ha tidigt VUL "bara för att titta" och sedan flera UL "för att få se bebisen" (och sedan gärna, som du säger, 3D, 4D och köns-UL). Har sett det uppmanas till att man ska "ringa och säga att man är orolig" (alltså ljuga) för att få (läs: tillskansa sig tid och resurser som kanske någon annan hade behövt bättre) VUL/UL.jag tycker att det är en otroligt intrssant diskussion som verkligen bör lyftas fram i graviditetsinformationen.
UL är inte en kul grej där man får se beben ppå TV (som jag tycker extremt många verkar tycka).
Jag vet inte om man ens kan få sitt foster/embryo i sverige vid ett missfall? Alla aborterade foster kremeras i alla fall och strös i minneslundar.
I mitt landsting erbjuds varken KUB eller NUPP eller vad det nu kan heta. Den fosterdiagnostik som erbjuds här är fostervattenprov (inte ens moderkaksprov) och sen rutinultraljud.I Östergötland gör man ett rutin-ultaljud även runt v. 12 (även med KUBB om man vill).
Det kremeras väl och sen får ägaren tillbaka sitt ben eller vad det nu är? Kan kolla upp det. Har ju även en kamrat som jobbar halvtid som obducent och hon kanske vet bättre.
En minneslund behöver ju inte vara något religiöst. För mig skulle det vara en viktig del i sorgarbetet.