Tänk vad lite färg kan förändra :)

Sv: Tänk vad lite färg kan förändra :)

Nu har vi i alla fall fått en motorsåg, mannen åker till polen över helgen så nästa helg hoppas jag vi kan såga ner häcken och även röja på baksida. T.ex. elda upp nyponbusken eller nått!

Lugna er nu. Ni har drabbats av röjningsmani.
Ta några djupa andetag så går det över.
Ta inte bort alla buskar.
Nyponbuskar är fint.
En kalhuggen tomt är fult.

Tomten blir arg. Och arga tomtar är inte att leka med.

Nyponbuskar är fint.

hehe, jag tror det är vanligt att drabbas av röjningsmani när man flyttar in på nya ställen?!

// MNJ, som tillsammans med sambo bott i huset snart två år och tagit ned ett st 20 meter hög ädelgran samt ca 30 meter 3 meter bred, 4 meter hög granhäck. :D Just det.. Ett litet syrenträd rök med oxå, men den hann dö först. En liten rönn har oxå vikit hädan och några oidentifierade buskar som var större än båthuset de växte runt. En jasminbuske, några ölandstokar, en syrenbuske och en sisådär 30 meter syrenhäck har fått sig varsin föryngringsbeskärning oxå. :angel:

Nyponbuskar är fint.

;) De vill väl sätta sin egna personliga prägel på bostaden/tomten.
Åsikterna kan väl vara olika så de tycker att andra buskar, blommor m.m. passar bättre än de som redan finns där.

hehe, jag tror det är vanligt att drabbas av röjningsmani när man flyttar in på nya ställen?!

// MNJ, som tillsammans med sambo bott i huset snart två år och tagit ned ett st 20 meter hög ädelgran samt ca 30 meter 3 meter bred, 4 meter hög granhäck. :D Just det.. Ett litet syrenträd rök med oxå, men den hann dö först. En liten rönn har oxå vikit hädan och några oidentifierade buskar som var större än båthuset de växte runt. En jasminbuske, några ölandstokar, en syrenbuske och en sisådär 30 meter syrenhäck har fått sig varsin föryngringsbeskärning oxå. :angel:

ni har inte funderat på att asfaltera :angel::rofl::p

Nej, jag vill ha "mjukt" grus som man kan gå barfota på. ;)

:D

Till mitt försvar så var ädelgranen lite murken i mitten och stod 3 meter från huset. Granhäcken var jämngammal med ädelgranen, ca 80 år och till största delen färdigtorkad ved på rot. ;)

Senast ändrad:

Nyponbuskar är fint.

En häck som bara har ruttna grenar från marknivå upp till 80 cm är varken fin eller mår bra. Jämför man med "lill häcken" såg de ut att vara 2st olika arter. Vi började kapa häcken i höjd med den lilla, men då blev det bara torra grenar kvar. Därför tog vi av den vid marken, så det får komma upp nya friska grenar och häcken blir tät och mår bra. Vi ska även ta bort plattorna och göra häck hela vägen.

Nyponbuskar är kanske fint, men jag vill inte ha buskar som sticks. Jag sätter gärna någonting annat där i stället. Som luktar gott, är ogiftigt och absolut utan taggar.

Jag vill inte försöka plocka ur min son ur busken nästa sommar.

;) De vill väl sätta sin egna personliga prägel på bostaden/tomten.
Åsikterna kan väl vara olika så de tycker att andra buskar, blommor m.m. passar bättre än de som redan finns där.

Dessutom finns de inte så mkt att göra när ägarna före oss inte sett efter buskar och träd. De har klippt lillhäcken, resten har de bara låtit vara.

Dessutom finns de inte så mkt att göra när ägarna före oss inte sett efter buskar och träd. De har klippt lillhäcken, resten har de bara låtit vara.
Låter som sympatiska människor.

Sonen kanske lär sig rätt snabbt att taggiga buskar inte är så kul att gå in i?

Äh, jag ska sluta sura ;)
Det kan ju hända att ni har mycket bättre tankar om tomten än vad andra ägare haft. Jag är bara bitter över ett antal trädgårdar man sett där nya ägare tagit bort allt i tron att det är lätt och snabbt att skapa en trädgård.

De tycker han säkert inte är så trevligt. Men varför ska vi ha en (för oss) ful, stickig och oanvändbar buske?

Och om du tror vår trädgård kommer bli bara en grön gräsplätt så tror du så fel, och har absolut inte besökt min svärmors trädgård :love:

I deras trädgård går det inte att göra mer, så vi har självklart gett dem tillträde till våran och att de ska få hjälpa oss. Som du ser på korten så var de och började kapa häcken för nån vecka sen.

Men de enda vi har hunnit plantera är en rabarbetplanta. Och vi har tänkt ut vart vi ska ha alla grejjer. Nu är de bara att hoppas på att vinten går fort ;)

Nej nej nej nej. Inte sand, det bara dammar omkring och blåser!
Runt grus ska det vara, utan vassa kanter. ;)

Svåger la jättefint vitt grus(?) på sin gård i somras men de jävla stenarna är så kantiga och vassa att de tom fastnar flippfloppsen! *aj aj att gå barfota på* Fint att se på dock... :)

runt grus kan jag köpa att man vill ha... å pool...

när ska jag komma hem till dig å bada i poolen? :D

Vem har sagt något om en pool?
Men jag har hela dalälven att tillgå. Kom när du vill. Jag skulle vänta till efter midsommar 2009, då kanske det är varmt igen. ;)

dalälven låter farlig. kör hellre där man ser fötterna :D

ok, inget isbad!
jag gillade mest tanken på runt grus!!!

Och om du tror vår trädgård kommer bli bara en grön gräsplätt så tror du så fel, och har absolut inte besökt min svärmors trädgård :love:

I deras trädgård går det inte att göra mer, så vi har självklart gett dem tillträde till våran och att de ska få hjälpa oss. Som du ser på korten så var de och började kapa häcken för nån vecka sen.

Men de enda vi har hunnit plantera är en rabarbetplanta. Och vi har tänkt ut vart vi ska ha alla grejjer. Nu är de bara att hoppas på att vinten går fort ;)

Det låter bra det, då kan jag sova lugnt :p

Men varför vänta till våren, hösten är en jättebra tid att plantera! Sätt igång, så har ni redan en massa gjort när det väl blir vår! :banana:

Men det runda gruset ska jag ju ha på gårdsplanen. ;)
Det är mest lera i strandkanten. men den är helt klart mjuk att gå på och släpar man inte fötterna efter sig så kan man se dem när man badar. ;)

Lite bilder från idag.

När jag och mamma kom hem från stallet såg det ut såhär.
23351808.jpg

Efter några minuter
23351837.jpg

23351836.jpg

Och nu håller vi på att inviga
23351835.jpg

Liknande trådar

Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 338
Senast: monster1
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
970
Senast: Svartkatt
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
9 329
Senast: lundsbo
·
Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 635
Senast: Skjøldur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka