Tänk vad lite färg kan förändra :)

jerseyko

Trådstartare
Det här har jag sysslat med i helgen...

Före:
23109904.jpg

Efter 1a strykningen och en rensning:
23109700.jpg

Vi har även trimmat hela tomten, klippt gräsmattan och började med den hemska häcken, men insåg snart att de inte var någon idé då de var så mkt döda grenar och vi kommer ta ner häcken helt och låta den börja om på nytt istället.

23109777.jpg

Vi kommer även ta bort alla plattor och göra häck hela vägen.

Sv: Tänk vad lite färg kan förändra :)

Schysst! Gör så stor skillnad att måla lite och hugga ner några buskar :D

De som bodde här tidigare har inte gjort någonting, inte ens klippt häcken!

Inför nästa år ska hela grunden målas, och vi ska gräva bort rabatterna runt den och lägga grus.

Grus ska det också läggas på parkeringarna och sambon ska gjuta en ny platta utanför garaget och en ny trappa.

Gångarna med plattor nu ska bort. Blir nog bara en enkel grusgång till parkeringen.

Taket på altanen ska renoveras och altanen ska också målas.

Finns att göra men skönt att de inte är några stora grejjer i alla fall, som att bygga nytt kök eller badrum!

stor skillnad med lite färg även om jag själv hade vart att byta hela trappen :) (och dörren osv) Men man ska ha långsiktiga projekt och ibland kan små billiga saker göra att man står ut ett par år till.... och ju mer tid man ger det desto mer vet man ju hur man verkligen vill ha det :)

Dörren är hemsk, och du ska se dörrarna in till vardagsrummet! Gröna och gult glas :crazy:

Men eftersom trappen är just så får den stå kvar. Alla träytor på huset ska också målas mörkare. Min man vill ha svart även runt fönstrena, men jag vill ha vita fönster inne. Blir de skitskumt om man har 2 olika färger?

Nu har vi i alla fall fått en motorsåg, mannen åker till polen över helgen så nästa helg hoppas jag vi kan såga ner häcken och även röja på baksida. T.ex. elda upp nyponbusken eller nått!

Borde väl inte störas om man målar mörkt ute, ljust inne? ute syns väl inte in och tvärt om? Eller har ni nått special där också? *fniss*
Låter sexigt med gröna dörrar med gult glas :angel: Vi har fula gamla innedörrar vi med, men ska byta nån gång i framtiden till vita... men som sagt man får prioritera och ta saker pö om pö :) Man behöver ju inte ha bråttom, tänk vad tråkigt om allt redan var klart och man inte hade några projekt?

Kom på en till sak :angel: min sambo HATAR färgen GUL ändå har vi köpt ett gult hus :rofl: (och det är nymålat så han får stå ut typ 10 år till :devil: )

hurtiga ni är!
blev mycket finare (oväntat ;))

men du, är det inte praktiskt med plattor så länge du har barnvagn?! :D

Det sköna är ju att kök och badrum är juste, lika så sovrummen. Vi börjar med att sätta en kabin i badrummet för de har flytspacklat och inte tänk på att det måste vara fall!

Messy: Hallen är så liten så vagnen ställer vi ner i källaren via garageporten.

Vi har blivit erbjudna en ny ytterdörr.

dorr.jpg

Men i den här färgen
ncs-2502-y.jpg

Jag tycker de känns som hallen kommer bli MYCKET ljusare, men dörren är 10 cm bredare än den vi har idag. Men de är ju inga problem att fixa.

Dörren vi har nu:
phpigwzxs.jpg

Det där blir nog en jättestor skillnad, den nya dörren är mycket finare!

Jag hatar de där gula glaset, vem kom på att de är snyggt lixom?

Förmodligen samma person som uppfann bruna plastmattor, heltäckningsmattor, furuspaljéer och så vidare. :D

Liknande trådar

Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 338
Senast: monster1
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
970
Senast: Svartkatt
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
9 329
Senast: lundsbo
·
Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 635
Senast: Skjøldur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka