Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag tror mycket på Reggio Emilias inställning till barns lärande - deras valspråk "Ett barn har 100 språk, men berövas 99" stämmer så väl med verkligheten.När det lyser i ögonen av engagemang, när fantasin verkligen flödar! Hur kommer det sig att vi förlorar det?
När det lyser i ögonen av engagemang, när fantasin verkligen flödar! Hur kommer det sig att vi förlorar det? Engagemang från barn är liv, lust, skapelse, passion, vilja!
Gör vi? Tycker man kan se det lika ofta hos vuxna som är verkligt engagerade i det de håller på med. Engagemang är nog snarare mänskligt än barnsligt.
Gör vi? Tycker man kan se det lika ofta hos vuxna som är verkligt engagerade i det de håller på med. Engagemang är nog snarare mänskligt än barnsligt.
Håller med.
Tycker att det är en myt att barnens glädje försvinner och trubbas av i skolan. De tar sig bara andra uttryck. Kanske svårt för de som arbetar med riktigt små barn att se, men engagerade tonåringar ser minst lika glada och lysande ut när de får blomma ut. Inte särskilt svårt att komma dit heller, men de låter liksom inte likadant som de små.
Engagemang från barn är liv, lust, skapelse, passion, vilja!
Att jobba med barnen är underbart, men somliga av de tyvärr medföljande föräldrarna är en pain i arslet minst sagt.
Som tur är, är de i minoritet men ibland räcker det för att förpesta ens arbetsglädje.
Jag som lärare ser många gånger "vart det gick fel", och det är hos föräldrarna. Vi kan inte utföra mirakel...
Nu jobbar jag med äldre barn, dvs tonåringar, men jag älskar mitt jobb jag också. Jag måste jobba med barn eller djur, så är det helt enkelt!
Det finns även hos gymnasiebarn, kanske bara lite sårare att locka fram det, men det går!