zesel
Trådstartare
Jag har precis borstat tänderna på min hund, han är snart 9 år gammal och har en tendens att lätt få tandsten. Idag var han jätteduktig, han bara skakade liiite och hade nästan svansen rakt ut i stället för mellan benen - det har tagit oss två år att komma hit. Nu kommer han självmant, och tycker om att slicka i sig "bucadog" från borsten.
Jag började tyvärr sent med detta, då jag inte visste bättre när han var valp.
Nu vet jag vilka enorma fördelar tandborstning kan ge, så det är en självklarhet liksom att borsta mina egna tänder (hunden borstas numera ca 2-3 ggr/vecka, men det blir inte så grundligt varje gång då han fortfarande tycker det är läskigt, och jag inte vill göra det till ett tvång med fasthållande).
Hur ser det ut med tandborstningen av alla "bukevovvar" ?
Vad tycker de om proceduren?
Har de fått vänja sig som valpar, eller som min först när matte skaffat sig tillräckliga kunskaper ( ) eller först när hunden börjat få problem?
Jag började tyvärr sent med detta, då jag inte visste bättre när han var valp.
Nu vet jag vilka enorma fördelar tandborstning kan ge, så det är en självklarhet liksom att borsta mina egna tänder (hunden borstas numera ca 2-3 ggr/vecka, men det blir inte så grundligt varje gång då han fortfarande tycker det är läskigt, och jag inte vill göra det till ett tvång med fasthållande).
Hur ser det ut med tandborstningen av alla "bukevovvar" ?
Vad tycker de om proceduren?
Har de fått vänja sig som valpar, eller som min först när matte skaffat sig tillräckliga kunskaper ( ) eller först när hunden börjat få problem?