talar med hästar?

Status
Stängd för vidare inlägg.
A

Adelina

Har du anlitat nån hästpratare? Hur gick det? Luddig fråga men skulle tycka det var intressant att höra hur ni upplevt det.:)

Sv: talar med hästar?

Jag ringde till en dam för mååånga år sen, skulle bara testa lite.. Och hon kunde..över telefonen berätta hur många hästar som stog i stallet, hur dom såg ut och ev problem.. Då hade jag bla en knabstrup så det var ju inte bara för henne att dra till med "du har en brun häst..." Hon berättade bla att den hästen inte gillade när man höll på med bakbenen, och det stämde mkt bra! :D

Hon hade varken träffat mig eller mina hästar

Senast ändrad:

Pratade med en kvinna igår... Aldrig träffat henne...
Hon prickade rätt på saker så det var helt otroligt, saker som hon inte kunde ha en susning om ! Både vad gällde häst och mig själv...
Fascinerande !!

Håller med ovan har fått en del bekräftat också. Har också fått bilder från djur själv och några få gånger lyckats skicka bilder själv också.

När jag mediterat en period och varit i bra form alltså lugn och tränat bra sovit bra ätit bra etc har detta fungerat bättre.

Stress och annat har gjort att det var svårt att ta emot bilder.

Alla kan träna upp detta.:):):)

jag skulle ärligt talat vilja ringa/ta ut någon nångång. Verkar intressant :)
Vart kan man få tag på någon?

Dom förra ägarna hade tagit ut en hästpratare till min nuvarandra häst och det enda som stämde var nog att han inte gillade när man höll hårt i bakbenen..Hon hade "frågat" honom om han gillade att hoppa varpå han hade svarat att det var det värsta han visste, dock så ser man hur lycklig han är när han får hoppa. Han hade även berättat att han älskade regn och att vara ute länge, han står vi insläppet vid 16-17 på dagarna och regnar det står han där på en gång när man släpper ut typ..Den hästprataren var jag lite besviken på..

Tror dock på att vissa har "gåvan" och verkligen kan sin grej.

KL

Det gjordes en amatörmässig undersökning av tidningen Ridsport för några år sedan med tre stycken hästpratare.
Det stämmde inte särskilt bra.

intressant att höra, är nyfiken men samtidigt vet man inte vad man ska tro riktigt:angel:

Fast om en hästtalare berättar att man har en prickig häst i stallet, vad spelar det för roll, det vet du ju redan.

Jag tror att de flesta hästintresserade själva kan agera hästtolk, speciellt åt sin egen häst. Ta dig tex en timma och kolla på din häst i hagen. Var lyhörd på din häst i stallgången, istället för att snacka plugg och killar med dina stallkompisar.

Då har din häst massor att säga.

Att den sedan "saknar sin gula hink, och inte gillar att lyfta på bakbenen" blir ju lite irrelevant

Jag har haft mailkontakt med en djurpratare, och detta gällde 5 hästar vid det tillfället.

Hon berätta mycket som hon inte skulle kunna veta. Man mailade en bild till henne och sen mailade hon tillbaka efter att ha "pratat" med hästen.

Jag har kontaktat henne flera gånger, och det har alltid stämt. Men visst finns det rötägg där ute med.

Fast om en hästtalare berättar att man har en prickig häst i stallet, vad spelar det för roll, det vet du ju redan.

Jag tror att de flesta hästintresserade själva kan agera hästtolk, speciellt åt sin egen häst. Ta dig tex en timma och kolla på din häst i hagen. Var lyhörd på din häst i stallgången, istället för att snacka plugg och killar med dina stallkompisar.

Då har din häst massor att säga.

Att den sedan "saknar sin gula hink, och inte gillar att lyfta på bakbenen" blir ju lite irrelevant

Precis!

Det är stor skillnad på att det är "fascinerande" att anlita hästpratare, och att man verkligen har nytta av det.

Det finns miljontals människor därute, som läser horoskopet varje dag och tror på det till punkt och pricka. De offrar sin lunch för att kunna spela på häst nummer sju i lopp nummer åtta, för att det står i horoskopet att man kan vinna pengar och att det är sifrrorna sju, åtta och hästar som är det man ska satsa på. Hästen kommer nia i loppet...

Är inte det lika fascinerande.

Men kan inte vi, som verkligen tycker att horoskop och djurpratare är fascinerande få tycka det och tycka att det faktiskt är lite roligt? Alla måste inte ta det på så blodigt allvar, som alla "svartmålande döddansare" här på bukefalos tror, att vi gör. Jag för min del, tillbringar timtals i hästhagen i stort sett varje dag, med en pall, kopp kaffe, digestivekex och en bok. Jag lär mig massor om hästarnas vardag och hästarna umgås gärna med mig. Jag är en i deras flock.

Senast ändrad:

Nej, jag har aldrig anlitat djurtolk, men jag "känner" några till namnet, läst en hel del böcker av djurtolkar, samt har ett par CD-skivor, för egen träning.

Jag upptäckte nämligen för några år sen att en av mina katter väckte mig flera nättre i rad, fast jag inte var vaken och visade på sin "brinnande mage". Jag kastrerade henne ett år tidigare dels pga vätskecystor som skulle torka ut efter kastrering och att hon inte skulle ha några kattungar. Jag kände på tidigt stadium på mig att det inte var "bara vätskecystor" redan före kastrering. Så tredje natten vaknade jag på riktigt och tittade, men såg ingen "brinnande mage" på katten, vätskecystorna fanns där, men inget annat direkt. En vecka senare tog jag dock mod till mig och åkte iväg med katten till veterinär, det var fredagen den trettonde. Jag fick ingen katt med mig hem, det var långt gångna cancertumörer.

En annan gång var för två år sen, när jag gick förbi mammas o pappas sovrum och såg bokstäverna "L-e-j-o-n-k-u-n-g-e-n" snirklade framför ögonen. Jag gick ut i köket och tänkte inget mer på det. Sen gick jag in i datorrummet igen, med en smörgås och på vägen förbi sovrummet såg jag bokstäverna "S-i-m-b-a" snirklade och då undrade jag vad sjutton det var frågan om.

Mer rubbad än vänligt, eller??? Då låg min katt därinne, det hade ag ingen aning om. Han brukade ligga i källaren när det var varmt ute. Jag var tvungen att hämta kameran.

Att jag sen inte haft riktigt samma "språkliga förmåga" när det gäller våra hästar, så känner jag ändå att "vi" blir glada när vi möts. Hästarna brukar ha full koll, när jag kommer från bussen, eller när vi kommer med bil. Då möter de upp vid grinden och gnäggar. Härom dagen gick jag av vid fel hållplats och kom från fel håll. Jag kom nerför en backe från baksidan av hagen. När jag ropade tittade hästarna uppe vid grinden men såg mig inte. När jag passerade bäcken ropade jag igen, då såg "ledarstoet" mig och gnäggade. När jag klättrade över diket och gick in i hagen, kom de ner och mötte mig, nosade på min handflata och ville bli klappade i pannan alla tre. Alla väntade på sin tur och sen följde de med mig upp till grinden och väntade tills jag kom ut och fyllde på vatten. För det var efterlängat. :love:

I mångt och mycket är alla djurtolkar, vare sig de vill det eller ej. Det beror bara på, hur mycket man vågar tro. Och vad man vill ha förmågan till. Jag är glad, att jag har den känsla jag har. För det är "mina kompisar" det gäller. Men jag tänker inte använda det, i stället för veterinär, eller för att hålla mina djur vid liv, trots att de plågas.

Det finns miljontals människor därute, som läser horoskopet varje dag och tror på det till punkt och pricka. De offrar sin lunch för att kunna spela på häst nummer sju i lopp nummer åtta, för att det står i horoskopet att man kan vinna pengar och att det är sifrrorna sju, åtta och hästar som är det man ska satsa på. Hästen kommer nia i loppet...

Är inte det lika fascinerande.

Men kan inte vi, som verkligen tycker att horoskop och djurpratare är fascinerande få tycka det och tycka att det faktiskt är lite roligt? Alla måste inte ta det på så blodigt allvar, som alla "svartmålande döddansare" här på bukefalos tror, att vi gör. Jag för min del, tillbringar timtals i hästhagen i stort sett varje dag, med en pall, kopp kaffe, digestivekex och en bok. Jag lär mig massor om hästarnas vardag och hästarna umgås gärna med mig. Jag är en i deras flock.

Tror du missuppfattat mig.

Jag är själv fascinerad. Har fördjupat mig i astrologi. Har gått mediumkurser. Har kommunicerat ett fåtal gånger med andras djur. Har gått regressionsövningar och annat konstigt.

Är därmed ingen svartmålande döddansare, utan snarare troende.

Men... det jag tröttnar på är t ex när man hör folk sitta och diskutera att "jag var minsann prästinna i egypten" eller "indiansk medicinman" i ett tidigare liv (vilket inte jag betvivlar) istället för vad man egentligen fick lära sig utav kunskapen. (Har man någonsin hört talas om någon som var gatusopare i Majorna t ex) Utanpåskriften blir viktigare än det som sker inuti, och vad har vi då egentligen lärt oss?

Jag tror jag ska ta efter ditt exempel att sitta i hästhagen och läsa. Det låter skönt och lärorokt :idea:

Har du anlitat nån hästpratare? Hur gick det? Luddig fråga men skulle tycka det var intressant att höra hur ni upplevt det.:)

Eftersom hästar kommunicerar med kroppsspråk så kan man lära sig att kommunicera med dem genom att lära sig deras signaler. Hästpratare vet jag inte riktigt vilka metoder de använder, men telepati verkar långsökt.

Trådkapning! Vad gör man när man känner av hästarnas känslor då? Jahg kan bli riktigt pinsam ibland när tårarna bara väller upp i ögonen och ångesten krampar om mitt hjärta bara av att titta på en häst, vad är det? Jag kan också börja skratta av att titta på en lycklig häst, tokigt eller normalt?

Trådkapning! Vad gör man när man känner av hästarnas känslor då? Jahg kan bli riktigt pinsam ibland när tårarna bara väller upp i ögonen och ångesten krampar om mitt hjärta bara av att titta på en häst, vad är det? Jag kan också börja skratta av att titta på en lycklig häst, tokigt eller normalt?

Jag är precis likadan!
Men jag tror inte att detta är något övernaturligt eller speciellt utan att vi bara har lyckats ta emot hästarnas signaler. Något jag tror alla egentligen kan men vi är ju så blockerade.

*KL*

Jag ska börja med att säg att jag tvivlar starkt på allt övernaturligt. Det jag inte själv ser eller upplever har jag svårt att riktigt tro på. Men vi har testat en hästpratare, det var inte jag som tog dit den.:angel: Men jag måste faktiskt säg att jag blev lite konfunderad. Jag vet inte vad jag ska tro. :confused: Det borde inte funka, för jag förstår inte och vet inte hur det går till. Men det hon sa stämde in så jag nästan blev mörkrädd. Hon gick in på detaljer som hon omöjligt kan ha vetat av att titta på hästen. Det hade tidigare stått en annan häst ihop med våran, men han flyttade för ca ett halvår sedan och det hade nu kommit en ny häst. De hade gått ihop ganska länge, våran och hästen som flyttat och var bra kompisar.
Det fanns så klart inga spår kvar av hästen (eftersom jag är en tvivlare så gick jag i flera veckor efter runt och letade mig galen efter tecken som kan ha visat att denna hästen stått där, men det fanns absolut ingenting, vilket störde mig enormt! :eek:)
Iaf så hade våran häst frågat efter denna utflyttade hästen, hon beskrev den väldigt noga och den är ganska speciell, har bara ett öga och "randig" man som hästviskaren sa. Det är en skäck och just i manen är den näst intill randig, väldigt häftig.

Ja, det är helt enkelt omöjligt att man bara slänger ut sig något och det råkar stämma.

Jag kan inte säga att hon omvänt mig, för jag har fortfarande svårt att tro, men jag vet inte hur jag annars ska förklara det hon sa. Har enorma inre konflikter med mig själv om jag tror eller inte.:p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Träning Hej! Min dotter och hennes kompis vill så gärna bada med hästen men jag börjar bli tveksam på om det börjar bli för kallt? Vad tycker...
Svar
9
· Visningar
1 085
Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
576
Senast: MiniLi
·
Hästmänniskan Alltså blev lite paff av vad en säljare svarade så måste kolla om jag är koko eller om det ändå är ok. Är intresserad av en häst. Vi...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 130
Senast: Tualma
·
Hästhantering Hej, Jag har stött på ett antal hästar på min ridskola som vid skötsel och borstning börjar ”vifta” med framhovarna och liksom ”dunkar”...
Svar
5
· Visningar
834

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka