Sv: taket

jag tycker om stall med högt till tak dels för att jag tycker att det blir väldigt klaustrofobiskt med lågt till tak men också för att stallet blir luftigt och luftkvaliteten är lättare att hålla i gått skick.

I "mitt" stall har vi ungefär 3 m till tak, men jag skulle gärna ha högre.

Sv: taket

Hej,

Hur Lågt i tak är gränsen i ett stall? Och hur högt är "lagomt"?;)

Om hästarna ska stå inne några längre perioder förordar jag bestämt ett kallstall med riktigt högt i tak (6-8m eller så). Har sett ett sånt och där led inte hästarna av dåligt inomhusklimat, som de i princip gör i alla varmstall med "normal" takhöjd.

Har man det bara som iordningställandeplats, vilobox, sjukbox för hästar i lösdrift är det inte lika kinkigt. Men det är skönt med högt i tak, så minst 3m bör man satsa på om man bygger om. Gärna mer...

Liknande trådar

Hästmänniskan Bokade in provridning idag på en häst. Ägaren skrev då det sista ”Glöm inte att komma i nya kläder iom smittorisken”. Brukar alltid...
2
Svar
23
· Visningar
2 613
Senast: warg
·
Hästmänniskan Hej! Jag ska i helgen provrida en häst. Jag gillar den på video och hoppas att det skall vara ”rätt”! Dock skall jag utomlands i 4...
Svar
11
· Visningar
1 215
Senast: Oh_really
·
Hästmänniskan Hej, Jag går i nian och ska snart välja gymnasium. Jag vill gå på ett ridgymnasium men jag tycker att det ä lite förvirrande på...
Svar
11
· Visningar
1 245
Senast: Äpplet.
·
Hästmänniskan Hej nu när det börjar bli höst och mörkt senare. Hur gör ni som hämtar era hästar för att sköta/rida på kvällen när det inte finns...
2
Svar
26
· Visningar
2 043
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Ratsit
  • Vad gör vi? Del CCV
  • Hiss och diss del 5