Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
jag tycker om stall med högt till tak dels för att jag tycker att det blir väldigt klaustrofobiskt med lågt till tak men också för att stallet blir luftigt och luftkvaliteten är lättare att hålla i gått skick.
I "mitt" stall har vi ungefär 3 m till tak, men jag skulle gärna ha högre.
Om hästarna ska stå inne några längre perioder förordar jag bestämt ett kallstall med riktigt högt i tak (6-8m eller så). Har sett ett sånt och där led inte hästarna av dåligt inomhusklimat, som de i princip gör i alla varmstall med "normal" takhöjd.
Har man det bara som iordningställandeplats, vilobox, sjukbox för hästar i lösdrift är det inte lika kinkigt. Men det är skönt med högt i tak, så minst 3m bör man satsa på om man bygger om. Gärna mer...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.