Jag kollar först och främst på priset och VAR jag ska åka. Är det nånstans där jag kommer passera flera ställen där jag skulle vilja stanna till så tar jag hellre bilen, så att jag kan göra det. Är det en tråkig sträcka tar jag hellre tåg och kan roa mig med annat medans jag kommer dit jag ska. Göteborg - Uppsala, då hade jag valt tåg
Fast sen beror det på hur skillnaden är i tid, om jag har mycket bagage att släpa på (då föredrar jag bil) och vad jag ska göra dit jag ska. Kommer jag ändå vilja ha bil där så kör jag dit också, istället för att ta tåg och sen hyra bil.
Jag tycker både tåg och bil har sina fördelar och nackdelar. Nu såg jag att du valt tåg, det blir nog skönt! Stockholm C är lätt att hitta tycker jag, det är bra skyltat och lätt att se var man ska. Har aldrig haft några problem med tågbyten där. Och som någon skrev, skulle det bli förseningar så att du missar tåget till Uppsala är det inga problem alls. Det går tåg mellan de två städerna hela tiden och tar inte speciellt lång tid.