https://www.washingtonpost.com/opin...ffic-catastrophe-with-only-electric-vehicles/
Hmmm, tja det hade inte varit så kul att sitta där utan värme.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
https://www.washingtonpost.com/opin...ffic-catastrophe-with-only-electric-vehicles/
Vilket tidningsbud?Testat att köpa schampo etc via tex Apotea som levererar med tidningsbudet?
Absolut, men eftersom värmen på eldrivna bilar drives av batteriet så så går det inte att ladda batteriet med att starta motorn.Värmen tar ju som sagt slut i alla bilar förr eller senare.
Sitta med en fossilbil på tomgång i 6 timmar, vilket har hänt även i Sverige, är knappast något som någon mår bra av heller, utan mat eller vatten. Än mindre i +12 timmar.Absolut, men eftersom värmen på eldrivna bilar drives av batteriet så så går det inte att ladda batteriet med att starta motorn.
Lite surt i -10 i 12+ timmar. Prova själv får du se hur du mår efter 6 timmar, utan mat och vatten.
Finns ju gott om små gasolvärmare som är säkra att använda i små utrymmen så tekniskt sett är det ju bara att ha en sådan och ett kolmonoxidlarm i bilen på vintrarna även om jag gissar att inte så många tänker på det. Gissar att någon biltillverkare förr eller senare kommer på något tillbehör /lösning som kan ge kupévärme utan att tömma batteriet vid såna händelser.https://www.washingtonpost.com/opin...ffic-catastrophe-with-only-electric-vehicles/
Fast elbilar är inget unikt för Sverige och än så länge finns det inte elbilar för alla ändamål så det är ingen som förväntar sig att alla bilar ska bytas ut i dagsläget. HUr det blir i framtiden på den punkten kan vi bara gissa men det är inte långsökt att tro att elbilar kommer att utvecklas och klara mer och mer.Är också så glad att jag har en stark 4 hjulsdriven diesel. Häromnatten fick vi 3 decimeter snö och jag behöver åka en lång oskottad väg till jobbet. Hade inte klarat utan min suveräna bil. I norrländsk glesbygd behöver man ha en riktig bil. Tycker att det är naivt att tro att vi i lilla Sverige ska rädda världen med att köra mindre bil och att byta ut alla bilar till elbilar.
Hur naivt är det inte att tro att all skit lilla Sverige släpper ut inte har någon miljöpåverkan globalt? Hört talas om de fyra jordklot som vi enbart i Sverige skulle behöva pga all nedsmutning från lilla Sverige?Är också så glad att jag har en stark 4 hjulsdriven diesel. Häromnatten fick vi 3 decimeter snö och jag behöver åka en lång oskottad väg till jobbet. Hade inte klarat utan min suveräna bil. I norrländsk glesbygd behöver man ha en riktig bil. Tycker att det är naivt att tro att vi i lilla Sverige ska rädda världen med att köra mindre bil och att byta ut alla bilar till elbilar.
Är också så glad att jag har en stark 4 hjulsdriven diesel. Häromnatten fick vi 3 decimeter snö och jag behöver åka en lång oskottad väg till jobbet. Hade inte klarat utan min suveräna bil. I norrländsk glesbygd behöver man ha en riktig bil. Tycker att det är naivt att tro att vi i lilla Sverige ska rädda världen med att köra mindre bil och att byta ut alla bilar till elbilar.
Är också så glad att jag har en stark 4 hjulsdriven diesel. Häromnatten fick vi 3 decimeter snö och jag behöver åka en lång oskottad väg till jobbet. Hade inte klarat utan min suveräna bil. I norrländsk glesbygd behöver man ha en riktig bil. Tycker att det är naivt att tro att vi i lilla Sverige ska rädda världen med att köra mindre bil och att byta ut alla bilar till elbilar.
Vatten kan ju vara ett problem, men det har ju inte med elbil att göra.Absolut, men eftersom värmen på eldrivna bilar drives av batteriet så så går det inte att ladda batteriet med att starta motorn.
Lite surt i -10 i 12+ timmar. Prova själv får du se hur du mår efter 6 timmar, utan mat och vatten.
Jag överlever inte utan kaffe.Såklart ska vi ta ansvar och för min del så tycker jag att det finns andra saker vi kan göra som minskar påverkan på klimatet. Till exempel. Sluta flyga, sluta odla sånt som inte är mat och som egentligen inte behövs för vår överlevnad som kaffe, the, vin, sprit, minska tillverkning av saker i plast och sluta transportera saker fram och tillbaka för att produktion är billigare att producera i Asien mm. Ja det är bara som jag tycker.
Så man ska ta ansvar för allt man gör utom att köra dieselbil? Ja så klart tycker du inte det men det blir lätt att peka på vad andra kan göra och hitta något som är värre för miljön för att berättiga sin egen del. Om du inte har för vana att flyga så hjälper det ju inte om du har andra lika miljöbelastande vanor att du låter bil att flyga, flyga kan ju vara lika viktigt för somliga som för dig att köra din bil.Såklart ska vi ta ansvar och för min del så tycker jag att det finns andra saker vi kan göra som minskar påverkan på klimatet. Till exempel. Sluta flyga, sluta odla sånt som inte är mat och som egentligen inte behövs för vår överlevnad som kaffe, the, vin, sprit, minska tillverkning av saker i plast och sluta transportera saker fram och tillbaka för att produktion är billigare att producera i Asien mm. Ja det är bara som jag tycker.
Såklart ska vi ta ansvar och för min del så tycker jag att det finns andra saker vi kan göra som minskar påverkan på klimatet. Till exempel. Sluta flyga, sluta odla sånt som inte är mat och som egentligen inte behövs för vår överlevnad som kaffe, the, vin, sprit, minska tillverkning av saker i plast och sluta transportera saker fram och tillbaka för att produktion är billigare att producera i Asien mm. Ja det är bara som jag tycker.
Såklart ska vi ta ansvar och för min del så tycker jag att det finns andra saker vi kan göra som minskar påverkan på klimatet. Till exempel. Sluta flyga, sluta odla sånt som inte är mat och som egentligen inte behövs för vår överlevnad som kaffe, the, vin, sprit, minska tillverkning av saker i plast och sluta transportera saker fram och tillbaka för att produktion är billigare att producera i Asien mm. Ja det är bara som jag tycker.
Sluta med framförallt att hålla sånt riktigt onödigt som hästar, hundar, katter och andra husdjur. Samt läsk, för det gillar jag inte ändå. Och godis, massor av klimatbelastning för skit. Sen tycker jag att alla gym ska stängas, för det tycker jag är onödigt och då behöver folk banne mig inte åka dit med sina bilar och bussar. Och när vi dragit ned all verksamhet till ett minimum så finns inte heller jobben att åka till, så då kan vi pensionera dieselbilen också.Såklart ska vi ta ansvar och för min del så tycker jag att det finns andra saker vi kan göra som minskar påverkan på klimatet. Till exempel. Sluta flyga, sluta odla sånt som inte är mat och som egentligen inte behövs för vår överlevnad som kaffe, the, vin, sprit, minska tillverkning av saker i plast och sluta transportera saker fram och tillbaka för att produktion är billigare att producera i Asien mm. Ja det är bara som jag tycker.
Vilket tidningsbud?
Det är borttaget sen några år här, morgontidningen kommer med posten 2/3 dagar i veckan. Upplands landsbygdHar ingen tidning själv men det körs ut av de som levererar alla tidningar här och det står antingen Early Bird eller PreMo på paketen.