Jag har ett täcke som köpts på lantmännen (har även sett dom på andra hundaffärer, men här i stan har lantmännen störst storlekssortiment), Dogman, Breath-time tror jag det heter. Vatten och vindtätt, andas och varmt, har magplatta, liten krage och bensnören (resårband) men sitter ganska bra även utan bensnörena på min hund i alla fall. Finns i Illrött-svart och Guldbrunt-svart. Rekomenderas definitivt. De verkar väldigt hållbara (köpte ett för stort täcke förra året som jag sålde vidare i år och köpte ett mindre, det täcket som använts en säsong i stall tre gånger i veckan samt i stan, med salt och allt vad det innebär -såg nästan nytt ut, inte en skråma), vilket jag anser även syns på täckets utförande, inte så billigt kanske (om man har en stor hund), men väl värt pengarna...Skall finnas i någonstans upp mot 80-85 cm tror jag att jag har sett, i alla fall 70 (då har min stora Flatte 65cm och det är mest för ryggens längd, magen finns det gott om plats kvar för till en kraftigare hund.