Sv: Täcken

Har ett täcke med magplatta på som är jättebra,sen har jag en jacka,som är klarblå,med pälshuva,och reflex vid slutet av jackan,men min vovve är för mager för den,skulle passa bättre på en kraftigare hund,då den nu är för stor så han kissar nästan in i jackan! :o:D Eller till en tik som inte kissar under magen! :D :rofl:

Jag sydde ett regntäcke till Zalo.
Är nästan hopplöst att hitta täcken i den storleken.
Gjorde ett fleecetäcke också att ha under om det var lite kallare.

regn3.jpg

Min hund har en fleecepolotröja på sig då det är kallt och torrt ute då han är klippt. Har på sig den om han ska ligga still mycket med på kalla golv i t.ex. stallet. Kostade ca 45 kr på rusta.

Regnar det och är kallt ute så har han på sig ett tunnt regntäcke från Gekås som kostade 79 kr.

Jag passar på att fråga efter täckestips här i tråden.
Jag har en väldigt frusen blandras-dam, med betoning på väldigt. Hellst vill hon inte ens gå ut när det är tråkigt väder.
Jag säcker ett rejält varmfodrat täcke med mycket magplatta (som går låångt bak, hon fryser om sin vorsthemage. )
Dessutom får det gärna ha hög krage.
Just nu har hon ett gäng täcken jag inte har någon koll på märkena på. Regntäcke, fleecetäcken och ett leopardfärgat med strass från Rusta :rofl:

Breath-time täcket är jättebra! Min extremt frussna dvärgpinscher klarar sig bra i det på vintern. ska vi vara ute länge om det är riktigt kallt får han ha på sig sin stickade polotröja under=)

Jag tycker att Hurtta och Limex har bra täcken, just magplattor kan vara svåra att få långa då täckena ska passa hanhundar med så då skärs de kortare för att inte de ska kissa på magplattan.

Jag tycker att Hurtta och Limex har bra täcken, just magplattor kan vara svåra att få långa då täckena ska passa hanhundar med så då skärs de kortare för att inte de ska kissa på magplattan.

Man kanske helt enkelt blir tvungen att sy till en extra magplattebit..
Jag tycker det är så hemskt när hon fryser så. Hon fryser även väldigt mycket om tassarna men jag tror det är magen som är värst.

Hon kan vara så rolig i bland på vintern när det är riktigt kallt ute. Det börjar med att hon sätter sig ner och lyfter en framtass, sedan lyfter hon upp båda framtassarna. Efter det flyttar hon bak balansen och sätter även baktassarna i vädret och balanserar på rumpan :D

Köpte ett WeatherBeeta på My One. Ska köpa täcke där nästa gång med, då min jrt passar perfekt i stl. 35 vilket jag inte sett i några andra butiker (har iofs inte letat ihjäl mig heller...)

*KL*

Köpte ett vattentätt fodrat med reflex på ÖB för ett par veckor sedan för 69kr, kalasfint! :)

Så mycket fina täcken det finns. :) Sjäälv har jag problem att hitta något som är stort nog åt min frusna hund som drar storlek 70. :crazy:

Jag sydde ett regntäcke till Zalo.
Är nästan hopplöst att hitta täcken i den storleken.
Gjorde ett fleecetäcke också att ha under om det var lite kallare.

regn3.jpg

Det där var jättefint. Var det svårt att sy täcket? Använde du något annat täcke som mall?
Funderar på om jag också blir så illa tvungen att sätta mig och sy. :)

*kl*

OBTRACK sägs ha riktigt bra täcken i storlekar från 24 cm -83 cm.
Googla på namnet så får ni upp sidan.

Har hört att Obtrack passar bra på hundar med kaftig hals åxå. så jag gick å kollade på hemsidan

:eek::eek::eek:

850 kr skulle ett täcke till staffen gå på!
Inte ens hästan har så dyra täcken ju:smirk:
Å de e bra mycket mer tyg på dom...

www.ekebyridsport.se vet jag tar hem upp till storlek 90 om man vill. vet inte hur många det finns att välja på men...

Detta täcke köpte jag i vintras på ÖB för 99kr,var tvungen att ha ett då jag klippte vovven inför en utställning,nyrakad och kallt=täcke!
Annars brukar jag se till att hon är bra pälsad under vintern och därmed ej behöver täcke!
15534074.jpg

Hehe, ja inte är det billigt inte ;)
Jag ser Obtrack lite som hundarnas "Back on Track", och BoT är ju inte speciellt billigt till hästar och människor heller :angel:
Jag håller just nu på att sy ett täcke med detta täcke som inspiration:
OC-ulljakke-oliven.jpg

Senast ändrad:

Det där var jättefint. Var det svårt att sy täcket? Använde du något annat täcke som mall?
Funderar på om jag också blir så illa tvungen att sätta mig och sy. :)

Nej, jag hade inget annat täcke som mall.
Jag tog måttbandet och mätte alla måtten och ritade upp ett mönster på mönsterpapper.
Så provade jag först "pappers" täcket, sedan klippte jag ut i ett billigt lakanstyg och provade det och gjorde ändringar innan jag gav mig på de riktiga tygerna.

Som regntyg använde jag en gammal regnponcho.
Fodrade med flannelltyg och så gjorde jag ett likadant täcke i fleece att ha som foder. Hade tänkt göra ett foder i tjockare tyg också.

Börjes
Har bra och billiga täcken.. Étt regntäcke med flece foder och magplatta 149.. Och ett flece för 99 eller vad det nu kostade.
Duger utmärkt tycker jag!

Nu vill inte jag vara den som är den men..

Jag förstår att man har täcken på raser som chiauaua, kinesisk nakenhund och andra korthåriga raser.
Men varför har man täcke på t.e.x en schäfer?? Ren nyfikenhet, men är inte det att förmänskliga hundarna lite?

Har själv en Cockerspaniel. Han har då aldrig frusit, vare sig det varit snöstorm och minusgrader, eller regnoväder.

Jag kan ju inte svara på det eftersom jag bara har korthåriga hundar men som en här i tråden skrev så hade hon täcke på sin när han skulle sitta still längre stunder. har men en hund som inte fryser när den rör på sig kan man väl tycka att det är onödigt med täcke. men regntäcke på när det regnar är en helt annan sak tycker jag. dels för att en blöt hund inte håller värmen lika bra och dels för vi människors bekvämliget.

Liknande trådar

Övr. Hund Funderar allvarligt på att köpa regntäcke till hundarna nu! Den här hösten men framför allt vintern tycker jag det regnar mer eller...
Svar
19
· Visningar
851
Senast: TantAgda
·
Hundhälsa En dum fråga...kan tyckas. Men behöver en rottweiler täcke på sig på vintern och vid regn? Jag har en husky som hellre skulle dö än att...
Svar
15
· Visningar
939
Senast: Sonic76
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 937
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
757
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka