desiree

Trådstartare
Ni som har täcken till era hundar. Vad har ni för täcken? Och var köper ni dem?

Ni får gärna sätta in bilder också. :)

Sv: Täcken

Har man inte en jättfrussen hund så funkar hansbos fleecefodrade täcke med magplata och relerbar hals allderles utmärkt! Billigt och snyggt! 180 kr på eko har jag för mig. Till dvärgpinschern har jag det täcket när det är plusgrader men ändå för kallt för honom. När det blir kallare har han ett tjockt varmfodrat täcke. kommer inte ihåg märket. men det är flera år gammalt så de kanske inte ens finns kvar.
Staffen är naken tills de blir minusgrader. då får han ha hanbos fleecefodrade från eko.

Min kooikerhane har änsålänge bara ett reflextäcke, jättenöjd med det, knäpps fast under magen (märket heter Hurtta). Sen har jag också köpt ett regntäcke åt honom, det köpte jag på Rusta och det sitter jättebra på honom, så jag är jättenöjd. Det har jag mest för att det är skönt att inte behöva torka av hela hunden när det ösregnar ute.
Det känns inte som att han är speciellt frusen av sej, men vi får se framåt vintern till... Kanske han behöver ett vintertäcke också.
Men det tvivlar jag på. Han är tålig.

man019_orig_SE.jpg

Jag använder oftast det här täcket som har är i ett "fejk-läder"
liknande tyg ytterst och med fleece in mot kroppen. Det är en
bekant som sytt det, hon har precis som jag English Toy Terrier
och gjorde ett kanonjobb. Hitills har inga täcken från djuraffärer
passat min lilla madam.

12206541.jpg

Hade det här regntäcket till min sheltie när hon var valp. Köpte det på hööks för ca 300 kronor har jag för mig.

Eftersom hon har växt ut det ska jag köpa ett likadant i större storlek tror jag. Och nu till vintern blir det ett reflextäcke också.

r en lite naken hund och jag tror att jag har det mesta i klädväg till den. allt från snygga små tröjjor och jeans till mysiga flis som kanske inte e allt för snygga alltid men ett måste när man e stall hund;)
jag har köpt kläderna lite över allt, hästaffärer, nätet, falsterbo mm. sen syr jag lite själv med.

Jag har lite olika till min hund. Jag har en rosa jacka i lack med reflexer och sele. Jag har ett svart regntäcke med fleecefoder från Rusta. Jag har en beige fuskmockajacka med teddypäls och några t-shirtar och reflexväst också från rusta. Det som inte är från Rusta har jag köpt på Tradera.

*letar bild*

Jag kör med samma som Naggur - Hansbotäcke med fleecefoder från Ekohallen! Eftersom jag har en schäfer som inte fryser så lätt så använder jag det endast då det regnar och snöar så jag slipper få in en blöt hund i huset. Funkar utmärkt! Billigt var det också och diskret typ mossgrön färg.
Sen har jag ett reflextäcke till hunden också. Samma material som reflexvästar man drar på sig över kläderna.

Nu ljög jag...kom på att jag använde Hansbotäcket förra vintern också när jag var iväg och tränade med hunden. Då hade han det i bilen för att inte blir kall i muskulaturen mellan passen. Tränande skydd då.

Hittade ett par bilder!

IMAG0020.jpg

http://i39.photobucket.com/albums/e151/Lillaloppan/IMAG0009-1.jpg

Limmade på lite extra reflexer bara... för säkerhets skull!

Senast ändrad av en moderator:

Min DSG tik är rätt frusen av sig, har därför börjat ha täcke på henne när vi är ute mycket (tex på hästtävlingar när det blir lååånga dagar utomhus). Går man vanliga promenader verkar det gå bra, då rör hon sig ju hela tiden, får väl se hur det blir i vinter.

Har i dagsläget ett domani-täcke från Granngården, mörkblått i ull, supermysigt. Hade ett regntäcke av samma märke innan men det växtre hon ur på nolltid. Det jag har nu är rätt stort i stället så jag hoppas hon växer en del till .p

Ullis

Bra tråd. Är på jakt efter ett täcke som i första hand ska hålla hunden torr vid regn. Han är nog inte speciellt frussen av sig (rottis) men vet inte då han var nyfödd förra vintern.

Har man inte en jättfrussen hund så funkar hansbos fleecefodrade täcke med magplata och relerbar hals allderles utmärkt! Billigt och snyggt! 180 kr på eko har jag för mig.
Det verkar helt perfekt! Reflexkant också. Sökte efter det på nätet, och det finns bara i svart, vad jag kan se (vilket funkar utmärkt!). Eko nästa!

akira%20me%20t%E4cke.jpg

Denna har jag till min ena hund på vintern då hon är väldigt frusen av sig..
De är yll inne .
Och reflex utanpå

Jag har ett täcke som köpts på lantmännen (har även sett dom på andra hundaffärer, men här i stan har lantmännen störst storlekssortiment), Dogman, Breath-time tror jag det heter. Vatten och vindtätt, andas och varmt, har magplatta, liten krage och bensnören (resårband) men sitter ganska bra även utan bensnörena på min hund i alla fall. Finns i Illrött-svart och Guldbrunt-svart. Rekomenderas definitivt. De verkar väldigt hållbara (köpte ett för stort täcke förra året som jag sålde vidare i år och köpte ett mindre, det täcket som använts en säsong i stall tre gånger i veckan samt i stan, med salt och allt vad det innebär -såg nästan nytt ut, inte en skråma), vilket jag anser även syns på täckets utförande, inte så billigt kanske (om man har en stor hund), men väl värt pengarna...Skall finnas i någonstans upp mot 80-85 cm tror jag att jag har sett, i alla fall 70 (då har min stora Flatte 65cm och det är mest för ryggens längd, magen finns det gott om plats kvar för till en kraftigare hund.

Min har ett Breath-Time täcke (svart/rött) köpt på Granngården när det är vinter. Nu på hösten samt våren har hon oftast sitt fleecefodrade regntäcke som är köpt på Granngården eller nån fleeceoverall. På kvällstid brukar jag slänga på henne ett hemmasytt dubbelfleecetäcke med spindlar på :D

7255320.jpg

Breath-Time täcket (med fleeceoverall under för det var så kallt)

15506123.jpg

Regntäcket

15506122.jpg

Hemmasytt dubbelfleece "kvällstäcket"

Min har ett Breath-Time täcke (svart/rött) köpt på Granngården när det är vinter.
7255320.jpg

Breath-Time täcket (med fleeceoverall under för det var så kallt)

Ett sånt är det min dvärgpinscher har på vintern!=) samma färg åxå. mammas ena hund har ett vinrött/mörkplått. de e mycket snyggare=)

Köpte mina täcken på Grand Prix! Dom är jättebra!
kalltute.jpg

vad kostar dom nu? jag köpte mitt för 100 år sen... kanske min staffe kan ha det där åxå=) Trodde dom skulle vara tighta i halsen. men dom sitter ju bra på dina vovvar=)

vad kostar dom nu? jag köpte mitt för 100 år sen... kanske min staffe kan ha det där åxå=) Trodde dom skulle vara tighta i halsen. men dom sitter ju bra på dina vovvar=)

Vet inte om du menade mina täcken? Dom köpte jag på Grand Prix och dom var ganska trånga i halsen,så jag beställde en större storlek. Din staffe kan nog ha dom! Vad dom kostade kommer jag inte riktigt ihåg! Min valp fick ärva det lilla täcket av min stora! :)

okej=)

alla:
Kan nån komma med tips på tjocka vintertäcken som kan tänkas passa en staffe?

Liknande trådar

Övr. Hund Funderar allvarligt på att köpa regntäcke till hundarna nu! Den här hösten men framför allt vintern tycker jag det regnar mer eller...
Svar
19
· Visningar
851
Senast: TantAgda
·
Hundhälsa En dum fråga...kan tyckas. Men behöver en rottweiler täcke på sig på vintern och vid regn? Jag har en husky som hellre skulle dö än att...
Svar
15
· Visningar
939
Senast: Sonic76
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 937
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
757
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Akvarietråden V
  • Guldfasanerna