Täcken som glider åt sidan

Constance

Trådstartare
På min ena häst så har hans täcken börjat glida på sidan när han har varit ute i hagen några timmar. Jag kan inte säga när det började, men det har kommit succesivt, utan att jag har lagt märke till det.
Jag antar att det inte är så enkelt som att det är knas med alla hans täcken ( :angel: ), så vad kan det bero på?

Sv: Täcken som glider åt sidan

Jag skulle gissa att han antingen kommit på att det är kul att rulla sig, eller att han har en kompis som gillar att dra i saker, som tex din hästs täcken. :-)

Min hästs täcken åker alltid på sidan, vinter- och regntäckena.. Det är för att jag aldrig hittat något med bra passform.

Har hästen blivit sämre i ridningen? Att kolla vart täckena glider/skaver ger oftast en tydlig hint om vilken sida hästen har svårare för. Om det inte bara är dåligt sydda såklart men nu gällde väl din fråga täcken som tidigare legat bra förstod jag det som.

Liknande trådar

Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som...
2
Svar
24
· Visningar
1 250
Senast: skiesabove
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 488
Hästvård Hästen som är 8 år uppvisar inga rörelse avvikelser under longering och är generellt på bra humör i hantering i stall. Däremot uppvisar...
Svar
17
· Visningar
1 552
Senast: Liten
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 577
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka