Täcke till tunnis

Bluefish

Trådstartare
Vilka täckesmärken skulle kunna sitta som en smäck på en D-ponny, ädel med tunn hals? Vill inte ha något som läcker, går sönder eller är superstort i bogen. Vilka märken har täcken för tunnare hästar? Letar främst efter ett fodrat regntäcke, men vill kunna hitta andra varianter hos samma tillverkare. Kan Bucas vara något? Hur funkar det utan bogveck?

Sv: Täcke till tunnis

Har Bucas till min smäckra travare och på honom sitter det bra utan att ge skav någonstans. Har inte haft några problem med avsaknaden av bogveck på varken det eller på arabens Horseware:)

Jo jag har hört att Bucas brukar passa lite ädlare typer. Men det är det där med bogvecken som bekymrar mig. Är det det enda märket du provat på din? HW skulle ju kunna vara något, en vän till mig har sådana, men hennes häst är grövre än min. Heller inga bogveck, men har aldrig hört att det skulle vara dåligt. Bucas däremot är meningarna lite delade kring.

Även jag har/har haft Bucas till min smäckra travare (utlånad på foder). De flesta utetäcken är för stora i bogen åt henne, men detta (Irish turnout) satt mycket bra. Nu var detta förvisso ett tjockt vintertäcke.
Jag var mycket nöjd med kvalitén på täcket. Det läckte in en liten smula vid bogen, vid riktigt kraftig nederbörd. Men täcket satt bra, utan att ge skav eller liknande öht (vilket hon fick på bogarna av regntäcket med bogväck, Horsesaver, trots att detta satt anmärkningsfritt på henne), och höll i övrigt tätt. Nu användes detta täcke bara en vinter hos mig (förra vintern), då hästen lämnades ut på foder i slutet av förra sommaren, men det höll för rullande på tveksamt underlag utan att gå sönder.

För att visa hur hästen ser ut i kroppen:
31775004.jpg

Senast ändrad:

Min ponny är hur bred som helst och de flesta bucas sitter som en smäck på henne. :p Dock finns
det en del av bucas täcken som är smala över hals/bog också. Deras täcken är ju veckade i
bogen, så det fungerar ungefär som bogveck.

HW passar inte min breda, hon skulle behöva 130 i ryggen och 155 i bogen på HW,
men på de smäckra/normala sitter de helt okej på.

kl

Tack för alla svar! Det lutar åt att det blir ett sånthär nu på momangen. Lite för osäker på bucas modeller känner jag.

amigo%20600d%20medium%20plus%202.jpg

Så en avslutningsfråga, tänkte ta 130 i stl, tror det är det på hennes wheaterbeata, och det sitter där det ska. Eller är HW stora i storleken? Min tidigare nämnda vän har 130 på sitt, visserligen en annan modell, men hennes häst är drygt 2 dm högre än min.

Nu blev det rörigt! Catago hade ju också en modell i samma prisklass som stämde in på mina önskemål.

Liknande trådar

Utrustning Vilket täcke bör jag satsa på? Har en häst som är breeeed, halsen högt satt och hög/bred. Jag har några täcken men nästan på alla så är... 2 3
Svar
40
· Visningar
1 412
Senast: Emuliiaa
·
Utrustning När jag köpte min häst hade han väldigt lite hull och muskler. Då fick han ett nytt täcke från horseware, amigo 0g med disc front i...
Svar
12
· Visningar
1 578
Senast: Sixten
·
Utrustning Jag köpte i all hast ett begagnat regn/flugtäcke för ett tag sen, alltså ett som är regntätt över hals, rygg å kors men nät på resten...
Svar
7
· Visningar
1 580
Senast: Shixle
·
Hundavel & Ras Jag är på jakt efter den perfekta rasen till mig och tänkte höra om ni kanske har något tips på vägen. Jag har skannat av de flesta av... 11 12 13
Svar
249
· Visningar
31 000
Senast: Åsa A
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka