Täcke till alpacka?

A

ani

vi har en alpacka som går på lösdrift här hemma men har sett att han fryser ganska mkt nu, det har börjat bli mkt kallare nu än innan..

finns det nån här som vet om det finns täcken som passar en alpacka?
tycker så synd om stackaren :)

Sv: Täcke till alpacka?

shettistäcke är för stort... alpackor är ganska smala/avlånga i kroppen..

men en hund täcke hade kanske gått...

tack så mkt =)

Var bor du nånstans där en Alpacka fryser? Har inte din Alpacka satt ordentlig päls? Låter jättekonstigt. Jag skulle nog ha tagit in den om den frös.:)

vi bor i småland.. och det har varit väldigt kallt här dom senaste veckorna..
i morse var det 18 minus när jag gick ut till bilen..

nä han har inte så mkt päls nu för han klipptes i somras/höstas
(inte av oss dock, fattar inte hur man kan vara så trög och göra det innan vintern;) )

så han har inte alls tjock päls nu stackarn..

det går inte ta in honom för som sagt har vi lösdrift och några boxar men där är det lika kallt som i lösdriften ( samma byggnad) så det enda som skyddar han i boxen är mot blåst, men det gör lösdriften också och där står han nästan hela dagarna..

Stackars liten!! Jag hade sett till att den hade fri tillgång på grovfoder och att han kanske blev lite fetare än vanligt då. Annars är väl ett rejält termotäcke storlek minishettis och kanske en aningen modifierat enda lösningen om du inte har nån i närheten som har tillgång till uppvärmd lokal där du härbärgera din lille vän.

Har själv kameler och de har nog tyckt att det har varit lite för varmt här på sistone :D

Senast ändrad:

Liknande trådar

Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 016
Senast: Stergo
·
Hundträning Så, jag har aldrig lämnat mina hundar ensamma i bilen förutom en enda gång på 5-10 minuter. Jag vet ju inte hur dom var när jag var...
Svar
16
· Visningar
1 007
Senast: Lillefrun
·
Kläder & Bli fin Nu börjar det ju bli kallare ute, och jag känner att jag saknar en typ av sko. När jag är hemma och håller på i trädgården/med huset...
Svar
14
· Visningar
542
Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 720

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka