Täckade lösdriftshästar - vilka täcken använder ni?

Någon som har tips på ett bra svettäcke att ha under ofodrat regntäcke?

Mina går oftast utan täcke men vid skitväder åker ett regntäcke på. Dock är de oftast blöta när jag ska täcka, har sällan tid att vänta på att de ska torka inne så vill ha ett bra täcke att lägga på under. Har testat med fleece men oftast glider de i kring eller ner i halsen när de töjt sig lite. :mad:

Hur bra är typ kombitäcken?
Skulle ett fleccefodrat stalltäcke, typ nylonyla, ligga mer still tro?
I ditt fall hade jag köpt ett Bucas Smartex, de har ett foder som funkar som fleecetäcken, men mer anpassat för utetäcken.

Liknande trådar

Utrustning Har sedan 2 år tilbaks varit ägare av Horseware Rambo XL täcken, & liners till. Efter haft Shires bästa täcken i många år så är jag...
2 3
Svar
58
· Visningar
9 875
Senast: Pudlan
·
Utrustning Jag tycker att det är svårt att hitta täcken som passar och sitter bra på just islandshästar. Ofta är täckena anpassade efter taniga...
Svar
0
· Visningar
1 096
Senast: Gullan86
·
K
Utrustning Jag vet inte om den här tråden ligger rätt eftersom det är utrustning under ridning, men eftersom ponnyerna skall ridas och det är då...
Svar
17
· Visningar
1 368
Senast: Cilva
·
Utrustning Jag jobbar skift, vilket inkluderar både kvällar och nätter. Då får min mor rycka in och ta hand om hästarna. Pga diverse orsaker så har...
2
Svar
26
· Visningar
2 261
Senast: Alexandra_W
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar