täcka eller inte täcka?

E

etmoria04

lite bakrunds fakta först... min häst e för tunn håller på o försöker få henne att lägga på sig det går sakta men framåt hon e en 2 åring på vintern har hon sen jag köpte henne varit stel i rygg o bakkroppen hon ömmar då hon spänner sig så jag täckte henne med en vanlig termomaster regntäcke och hon slapp alla spänningar perfekt.. för hon tappade mycket vikt oxå...

nu till mitt problem stallet jag står på har total täcke fobi hon som äger stället MEN aldrig hanterar hästarna utan annnan personal som gör det råkade ut för en olycka med täcke inblandad....(hästen vart rädd och råkade sparka henne hon fick inga skader förutom en stor fet blåmärke)

när jag idag frågade henne om täcke på min häst (kom ihåg hon äger men hanterar ALDRIG) då hon blir spänd och tappar mycket vikt så svara F******* att det trodde hon inte på det e bara nått jag fått för mig ... va i H***** svara man på det hon ska tömköras och löshoppas och vi får se om det blir nått med inridning och vi kommer nog hålla till mest i ridhuset ... hon kommer juh svettas som ett as men då har hon svar att man ska aldrig träna en häst så den blir svettig HJÄLP vad ska jag göra?

e sååå lessen över det började fan lipa inne i affärn när vi handlade .. jag borde väll ändå känna min häst bäst eller har jag verkligen fått för mig nått bara? vete fan längre :cry: :cry: :confused:

Sv: täcka eller inte täcka?

har du möjlighet att byta stall och framför allt möjlighet att fråga nån annan? tycker det låter som om hon inte har nån vidare koll. i värsta fall, så får du kanske sköta täckandet själv och ha höra efter med andra om hjälp regelbundet. hoppas inte det blev snurrigt nu, är dålig på att förklara hur jag tänker:smirk:

Men om personen i fråga aldrig hanterar hästarna så är det väl inget problem? Kan du sköta täckningen själv? Gör det i så fall! Jag skulle absolut ha täcke på en sån häst!

Senast ändrad:

alt annat e jag såå nöjd med asså med stallet helt perfekt för oss... förutom just täcke ... ska prata med en tjej som defenetivt kommer täcka få se om vi kan komma överens om nått annars får hon stå inne med täcke .. för dom släpper ut hästarna kl 6-7 finns inte en suck för mig börjar jobba kl 8 och har två barn som ska till dagis och skola... fattar inte varför man e emot täcken så mycket och sen just anklagar en för att ljuga i princip.. ska kolla imorron på en annan stallplats asså bara höra mig för måste juh ha en reservplan kan hon inte respektera min önskan fastän jag e villig och betala extra och säger att jag ljuger e det nått som brister juh

puttar upp tråden med en ny fråga

om jag tex sätter på min häst täcke på kvällen alltså vanlig regntäcke och låter hhenne stå inne med täcket över natten och sen släpps hon juh ut med täcke på när hon kommer in vid insläppet tar jag av henne täcket för att sen upprepa hela proceduren igen vad är för och nackdelar med det? täcket kommer vissligen inte hinna torka innan jag sätter på henne den igen det va det jag tänkte på är det skadligt? hjälp mig bukke experter är desperat

Vad är det för typ av stall?? Om stallet inte är så varmt så kan de ju mycket väl stå med samma täcke inne som ute. Sen är det väl inte så där jättebra att lägga på ett vått täcke, kan du inte ha ett till att byta med då?? Lite fuktigt är kanske ingen fara, men jag brukar försöka undvika att använda hästen som täckestork.. :crazy: ;)

Liknande trådar

Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 653
Senast: Karminnie
·
Hästhantering Hej jag är ny här på buke och vet inte riktigt hur det fungerar än.. men jag blev medlem av en andledning, mitt problem. Det är så att...
10 11 12
Svar
222
· Visningar
31 176
Senast: mackan
·
A
Ridning Jag behöver hjälp och önskar tips, råd och tankar från alla som kan, vill och orkar reflektera över min situation. Mitt inlägg är långt...
2 3
Svar
59
· Visningar
12 392
Senast: Anonym
·
Foder & Strö Jag å min kille har precis räddat ett sto med föl ur vanvård å stoet ser ut därefter medans bebbe e jätte tjock å go men har inte börjat...
2 3
Svar
41
· Visningar
12 393

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Extremt het häst
  • Kollagentillskott?