Tack vare AR kan jag fortfarande rida.

Sv: Tack vare AR kan jag fortfarande rida.

Hej! AR passar mig perfekt. Man lär sig i den takt som passar både häst och ryttare. Både ryttare och häst hinner med i inlärningen. Jag tror att det vore något för din mamma att pröva. Känner inte till några instruktörer där du bor, själv bor jag i Norrland, men jag hittade en hemsida som kanske kan vara intressant för er.

Själv har jag tränat akademiskt i snart 3 år och det har varit mest skritt övningar och lite 4-takts galopp eftersom min häst tycker att han är bäst på det.
Sen rider vi i skogen, kör lite trilla och rissla eller är med på någon hoppning.

http://www.geocities.com/ridkonst/

Lycka till och Gott Nytt År!
 
Sv: Tack vare AR kan jag fortfarande rida.

Jag rider en blandning av "vanlig" dressyr och AR, (förbehåller mej rätten att plocka ut det som jag tycker funkar bra, och lämna det som inte passar mej).;)

Det som jag kommer att tänka på när jag läser denna tråd, är att alla verkar prata om samma sak egentligen, och sträva mot samma mål, men endel tycks ha ett stort behov av att racka ner på andras sätt att närma sej målet i alla fall...:mad:

Och "Flashlight" när du påstår att det är "enkelt att gunga med" på en häst som inte jobbar med ryggen, så är i alla fall min erfarenhet att på min häst är det helt omöjligt att sitta ned och "gunga med" om han inte jobbar med ryggen.:rofl:
Mvh Titti
 

Liknande trådar

Utrustning Jag har ridit för det mesta dels med bett tills jag köpte min nuvarande häst. När jag började rida min häst så var han oerhört stark...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
7 004
Hästvård Det här kommer nog bli långt men jag behöver verkligen tips och råd om vad det kan vara för fel på min häst. Hästen i fråga är född i...
2
Svar
25
· Visningar
4 359
Senast: pews1972
·
Ridning När ryttaren själv är konvalicent? Jag drog på mig en ordentligt ryggskott i förrgår & kan knappt röra mig, går hos kiropraktiker inkl...
2
Svar
29
· Visningar
3 060
Senast: Spirit
·
Skola & Jobb Hej, börjar med standarden att detta antagligen kommer bli ett långt inlägg och att jag är anonym av en anledning och om du vet vem jag...
Svar
17
· Visningar
2 664

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp