Täby på fredag

G

Getaway_hon

Åh, är nervös, men det ska bli så kul! :) Ska få prova rida någon av deras hästar. Var där idag och tittade och klappade på många fina :love:
På fredag ska jag vara där kl 07, ska bli jättespännande :)

Har aldrig provat galopp förut, var första gången jag var på täby idag. Vad ska man tänka på? Tips?
Vet inte alls hur mycket jag kommer få prova eller så, men kan vara kul att vara lite förberedd iallafall.
Peppa mig nu ;)

Sv: Täby på fredag

Har inte så bra koll :o Men stall 30 stod det på en skylt iallafall. Tror han som har det heter Patrick eller något sådant, han var dock inte där när vi var och hälsade på.

Näe, ska bara dit och prova lite. Se hur dem gör och så, titta på fina hästar :)
En kompis syster har ridit mycket där förut, så hon känner lite folk där. Hon frågade ifall jag ville prova, och jag kunde ju inte tacka nej direkt :)

Yes, så hette han :idea:
Inga bra tips och komma med? :p

Hos Patrick!!!? Fråga om du får rida Tam O'Rito eller Be Alert då eller Le Chef absolut bästa hästarna. Men eftersom dom ska starta i Breeders så tror jag inte du får rida dessa.

Patrick är trevlig!!!! lycka till!!!!

tips: som en sa till mig första gången jag red på banan: säg till INNAN du ser stjärnor, man måste ha kraft kvar för å orka stanna oxå ;)
kanske inte så bra å rida med askorta läder första gången, man blir trött fort om man är ovan... fråga om de kan visa själva tekniken på plastic först... jag har rätt stora problem med tekniken, försöker på råstyrka i armarna (vilken inte räcker så långt på en stark å pullande pålle)....

berätta sen vad som hände ;)

Hade nästan glömt bort tråden :o

Det var jättekul! Supertrevliga människor och fina hästar :bow: Fick se startboxträning av två hästar, se hästarna tränas på banan och hjälpte till med lite av varje i stallet :)
Fick rida en av hästarna också, Debatt, jättefin! Red ut med två av tjejerna i stallet till träningsbanan vid parkeringen efter att ha fått "åka" några varv i skrittmaskinen för att känna lite hur hästen kändes. Travade några varv och fick prova "hacka" lite. Tog det väldigt lugnt alltså :) Dem ville se hur mycke jag kunde och sådär, och inte släppa ut mig på banan direkt.
Var välkommen tillbaka om jag ville prova mer någon gång :)
Så jag kommer åka tillbaka ;)

vad kul:)
nä släppa ut på banan förstår man att de inte vill;) om dom gör det är dom itne smarta enligt min mening:p

Hoppas du får fortsätta:)

Min pappa är med i konsortsiumet som äger Debatt :)
han har kul namn faktsikt.
Mamma: DEbonair
Pappa: Sharp mATT snyggt va?

näe, skulle väl inte ha kännts så seriöst om de hade gjort det heller. Inte för att jag hade vågat prova på banan direkt heller, men ändå :p
Jo skulle vara jättekul att åka dit fler gånger. Var bara att ringa innan isåfall så det var kul att höra. Har dock börjat jobba på förmiddagarna nu :crazy: Det positiva är att jobbet är i Täby så det är väl hyffsat nära. Får se hur det blir när allt rullar igågn ordentligt, har precis börjat jobba nu så kanske kan åka dit lite mer i höst :)

erik_royal: jaha, va kul :) Han var jättefin! Men hörde att han är till salu nu?

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 530
Senast: Anonymisten
·
Övr. Hund Har en 18 månaders okastrerad hanhund. Fullt frisk och kry, älskar lek och bus (och dofta efter tikar), en fullt normal unghund helt...
Svar
14
· Visningar
1 548
Senast: iNTOHiMO
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 821
Senast: Lhas
·
Kropp & Själ Var till vc idag för min andra dos av järn intravenöst, fick en förra veckan också. Fick vänta ett tag efter bokad tid vilket jag...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
8 957
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar