Ta stillbild i media playern

E

EQL

nån som vet hur man tar en stillbild från en film man har i media playern?

Vet att det är lättåtkomligt men just nu hittar jag inte !

Sv: Ta stillbild i media playern

Jag fattade inte riktigt länken, kan du inte översätta lite? :angel:

Det händer igenting när jag trycker ctrl+alt+s :(

• Open Window Media Player
Starta Windows Media Player(antar att det var det programmet du syftade på).

• Then go to Tools | Options
Klicka på Verktyg, sedan Alternativ.

• In Options, select the Performance Tab
Gå till Prestanda, eller vad man nu kan översätta det till :o

• Way below you click on the Advanced Button
(nästan) längst ned klickar du på Avancerat-knappen.

• Uncheck “Use Overlays’
Bocka ur "Använd lager"(osäker på om det översätts till Lager där)

• Click Ok
Klicka på OK-knappen.

• And you are ready.

Jag har inte Windows Media Player själv, så jag kan tyvärr inte testa. Men du får använda uteslutningsmetoden. Mina översättningar är inte 100% :D

Om du öppnar i Movie Maker istället så finns det en knapp nere till höger under filmen som spelas, "Ta bild" heter den och det är typ en liten kamera på den. :)

Så gör alltid jag när jag ska ta bilder från en film på datan...

Tack så mycket för översättningen men det funkade inte! :(

Aa, jag gjorde så och det funkade men hela filmen kommer liksom inte in utan det blir typ halva filmen i ca 50 olika klipp.
Så det saknas några delar från filmen då alltså.
Vet du hur man får in hela filmen i movie maker?

Hm? Näe, jag vet inte varför du inte får med hela filmen? Den kanske är väldigt lång, då tror jag att det kan bli så...

*lånar tråd lite*

Hur tar man stillbilder på filmer i QuickTime format? Dom går ju inte att ladda upp i Movie Maker.

enkelt sätt att ta stillbilder: Tryck på "print scrn"(sitter i raden av F-tangenter, över Delete.)

Öppna ett bildbehandlingsprogram. Öppna nytt dokument. Tryck Ctrl+ V.
Tada!

Min erfarenhet är att just den (vanliga) metoden fungerar ytterst sällan när det gäller filmer, tyvärr :)

hade samma problem, men jag laddade ner ett program som ändrade filtypen på filmen och då funkar det i movie maker

Aannars kan man göra så att man pausar filmen (i den storleken som man vill ha bilden i) och trycker på knappen "prt scr" (print screen, som finns till höger om F1-F12 knapparna).
Sen öppnar man photoshop, eller vad man nu använder, och öppnar ett nytt tomt dokument. I det nya tomma fönstret klickar man sen på Ctrl+v (klistra in). Då får man med allt som varit synligt på skärmen då "prt scr"knappen trycktes in.
Ta sedan och beskär bilden så att bara stillbilden från filmen blir kvar. Jätteenkelt är det om ni förstår vad jag skrivit :D

Print Screen(Prnt Scrn) brukar sällan fungera på filmer. Det enda som brukar visas när man klistrat in filmklippet i bildredigeringsprogrammet är en svart ruta.

Liknande trådar

IT & mobiler Hej, bukeraklet! Har två it-frågor: !) Hur ändrar man sin mailadress på facebookkontot??? 2) Förr hade jag epost NN@live.se men hittar...
Svar
4
· Visningar
343
Senast: sweep
·
IT & mobiler Jag rensar och rensar och rensar i min mobil. Jag tar bort foton, videos och appar jag inte använder oftare och oftare. Ändå är mobilen...
8 9 10
Svar
184
· Visningar
8 411
Senast: Septicemia
·
IT & mobiler Jag vill tatuera in mina barns namn men jag vill göra det i min mormors handstil för att på så sätt bära även henne med mig genom livet...
Svar
1
· Visningar
342
Kultur Vilken är den bästa filmen ni någonsin sett? Behöver inte vara kvalitetsmässigt bra utan kan vara bra av anledningar ni själv väljer...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
4 486

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Valp 2025
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat