Ta reda på vem som äger mark?

doleron

Trådstartare
Kan man på något smidigt sätt ta reda på vem som äger en viss bit mark? Sambon och jag håller på att leta hus och har hittat ett par som verkar ok, förutom att det inte hör till någon mark och då blir det ju svårt att hålla häst. Så går det alltså att på ett lätt sätt ta reda på vem som äger marken runt ikring så man kan kolla om dom ev skulle vilja sälja..?

Kan man på något smidigt sätt ta reda på vem som äger en viss bit mark? Sambon och jag håller på att leta hus och har hittat ett par som verkar ok, förutom att det inte hör till någon mark och då blir det ju svårt att hålla häst. Så går det alltså att på ett lätt sätt ta reda på vem som äger marken runt ikring så man kan kolla om dom ev skulle vilja sälja..?
Knacka på hos en granne?

Måste ni köpa mark?

Tex vår hyresvärd arrenderar ut en del av sin mark till hästfolk. Är tydligen jättevanligt att arrendera mark istället för att köpa. Kollar man på vår hyresvärd så äger han en massa mark - köper gårdar för markens skull- så lite uthyrning här och där förlorar han inget på.

Måste ni köpa mark?

Tex vår hyresvärd arrenderar ut en del av sin mark till hästfolk. Är tydligen jättevanligt att arrendera mark istället för att köpa. Kollar man på vår hyresvärd så äger han en massa mark - köper gårdar för markens skull- så lite uthyrning här och där förlorar han inget på.

Ska man köpa fastighet och vill garantera sig om att det finns tillräckligt mycket areal tycker jag iaf personligen att arrende är alldeles för osäkert.

Men gött! Det verkar ju inte vara en omöjlighet att få veta ägaren, så nu öppnar ju sig fler möjligheter för oss :) Tack allihop för info!

Måste ni köpa mark?

Eftersom vi kommer anlägga ridbana, ev behöva bygga smedja och ligghall och så vill vi gärna göra det på vår mark. Äger man inte själv finns ju alltid risken att ägaren vill ha marken själv och då står man där och kan inget göra. Inget vi vill riskera

Eftersom vi kommer anlägga ridbana, ev behöva bygga smedja och ligghall och så vill vi gärna göra det på vår mark. Äger man inte själv finns ju alltid risken att ägaren vill ha marken själv och då står man där och kan inget göra. Inget vi vill riskera
Klokt!

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 276
Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
14 177
Senast: malumbub
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
23
· Visningar
2 157
Senast: Wingates
·
Anläggning (Jag testar att ställa frågan i den här tråden istället för att göra en ny i ämnet - gissar att många här har koll.) Hur många här...
2
Svar
23
· Visningar
2 325
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar