Ta med Hund utomlands

M

martina

Ni som tagit med Hunden till Spanien. Hur funkar det???? Karantän? Flyg? Sprutor?

Berätta om era erfarenheter

MVH :bow:

Sv: Ta med Hund utomlands

Om du gar in pa Jordbruksverkets hemsida hittar du all info om regler.

Nu nar EU-passet har kommit igang fullt ut behover din hund inte sitta i karantan inom EU.
Ar det en liten hund far den aka med dej i flygkabinen undr resan, om hunden ar storre maste du ha med den i en tillrackligt stor bur, och da aker den med vaskorna nere i lastutrymmet. I vilket fall maste du forst fa det godkant fran flygbolaget att du far ta med dej hunden. Det gor du nar du bestallet biljetten.

Jag har flygit mellan Sverige och Irland, samt Sverige och England med hund och det har gatt smartfritt for det mesta. Men da flyger jag fran och till rabies-fria lander, vilket innebar att jag inte behover ha blodprover mm tillgangliga.

Hur lange ska du vara i Spanien??
Ar det bara en semester resa rekommendrar jag inte att ta med hunden, det ar liksom inte vart det. Men om du flyttar utomlands kan jag forsta om du vill ta med dej hunden.

Tack för ditt svar. Var inne på Jordbruks verkets hemsida.
Ingen ting är bestämt så därför vill jag vara lite förberädd.
Tanken är i alla fall att vara borta ca 6 månader. Därför var tanken på att ha med mig vovvan rätt stor.

MVH

Innan du bestammer att ta med dej hunden, kolla upp sa att ni far ta med hunden till erat boende i Spanien.
Hyrlagenheter ar inte alls samma som i Sverige och de allra flesta tillater inga typer av husdjur. Sa se till att allting ar pa det klara innan ni aker.

Att aka ut ur Sverige ar latt, aven att aka in i Spanien, men att komma tillbaka till Sverige ar det som kommer att vara det jobbiga. Svenska tullen och gransveterinarerna ar inte att leka med pa en dalig dag!

Liknande trådar

Övr. Hund Jag blev uppringd av ett försäkringsbolag som erbjuder betydligt bättre villkor än nuvarande. Hur är det när det gäller hund? Törs jag...
Svar
6
· Visningar
656
Senast: Puffindog
·
Hundavel & Ras Hej! Någon här som har gråhund eller erfarenhet? Vi står just nu på kö på en kull som ev föds i januari om de tog sig. 2a plats på en...
Svar
9
· Visningar
1 022
Senast: _Taggis_
·
Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 112
Senast: Milosari
·
Övr. Hund Det har tillkommit hund i sommarens reseplaner då det vanliga pensionatet inte kan ta emot och vi inte känner oss bekväma med att lämna...
Svar
15
· Visningar
1 104
Senast: Pilot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Olja till häst ?
  • Atletix