Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
När jag började på körskola tog det ca 2 mån innan jag klarade uppkörningen. Övningskörde mycket privat vid sida av.
Sambon har precis tagit sitt och det tog ca 6 mån från att han började på körskola. Vi körde så mycket privat vi hann men med bebis och jobb så var det svårt att få till.
Tre månader
Körde nio lektioner. Plugga som en dåre. Hade mitt körkort på 12 dagar. Men då var Det inga köer till uppkörning. Gjorde uppkörning och teori på samma dag.Jag har nyligen (äntligen) börjat övningsköra och funderar på ungefär hur lång tid det kan ta. Förstår såklart att det är högst individuellt, men tänkte kolla av här inne för nyfikenhetens skull.
Hur länge och mycket övningskörde ni innan ni tog ert körkort?
Hur ofta körde du då? Privat/körskola?
När jag tog körkort så kanske 3-5 gånger vecka. Körde till jobbet, pojkvännen, ja vart jag en skulle.Okej! Uppskattningsvis, hur ofta körde ni privat respektive gång?
Kör så mycket du bara kan, det är antalet mil som gör dig till en bra förare och inte hur snabbt du klarar kortet. Jag ser allt för många dagligen i trafiken som skulle behöva sätta sig på skolbänken igen och det märks även tydligt i alla diskussioner här på buke vad som är lagligt eller olagligt i trafiken att många inte har koll.Jag har nyligen (äntligen) börjat övningsköra och funderar på ungefär hur lång tid det kan ta. Förstår såklart att det är högst individuellt, men tänkte kolla av här inne för nyfikenhetens skull.
Hur länge och mycket övningskörde ni innan ni tog ert körkort?
Kör så mycket du bara kan, det är antalet mil som gör dig till en bra förare och inte hur snabbt du klarar kortet. Jag ser allt för många dagligen i trafiken som skulle behöva sätta sig på skolbänken igen och det märks även tydligt i alla diskussioner här på buke vad som är lagligt eller olagligt i trafiken att många inte har koll.
Har du möjligheter att övningsköra privat så gör det parallellt med körskolan.
Lycka till! Så underbar känsla när kortet är klarat! Jag förstorade upp det och hade dåligt självförtroende men även om det tog lite tid så klarade jag det fint. På lite mer än 10 lektioner (började i maj, färdig sept men då var det semesterstängt också) och en hel del privatkörning med pappa.
Teorin la jag inte mkt tid på.