Charlotte1975
Trådstartare
Familjen skulle för ett par dagar sen ta tåget till Köpenhamn. Min dotter är 6 år och första gången på tåg gör henne. Hon kliver på tåget och min man är halvvägs inne med armarna då dörrarna stängs. Hon är alltså själv inne på tåget och båda vi på utsidan. Dörrarna går inte att öppna och hon skricker i panik på insidan. Som tur är så är de första vagnen så min man springer till lokförare och slår på fönstret som nonchalant stannar och öppnar. Hela familjen blev väldigt tagna av detta och vi har pratat om de flera gånger(utan att försöka förstora upp) Mera förklarat att de skulle gått bra även om tåget åkt i väg. Men efter detta fick dotterns panik när jag stängde toadörren om oss på flygplatsen. Är vi ute och hon behöver gå på toa vill hon gå hem eller så måste vi vänta tills alla toaletter är lediga så dörrarna kan vara helt öppna. Aldrig varit något problem innan utan detta har kommit efter tåghänselsen. Jag är rädd att detta ska sätta ordentliga spår som att hon kommer undvika toabesök i skolan osv. Ska jag ge de mera tid/prata mer alt. Mindre om de eller gå och låta henne prata med någon?