Ta föl på varmblodssto

Sv: Ta föl på varmblodssto

högst 25´000:- allt som allt.
det är därför jag funderar på om det skulle vara bättre att vänta med att betäcka tills jag har jobb och antagligen mer pengar att spendera på det :confused:

de var de ja tänkte lite på när ja skrev om inavelskonfienten som du kan se på sidan.
Men de e nog ingen fara. FInns dom som är mer inavlade.

Jag ska inte lägga mig i för mycket, för jag är ingen expert... Men långa ryggar är att föredra på travhästar.

Nej. Långa hästar är att föredra, möjligen...
De ska vara långa tack vare en lång, liggande bog, och ett långt, sluttande kors.
Lång rygg är bara till besvär.

lånar tråden lite, hoppas det är okej för TS :D..

Jag satt och "provade" olika hingstar på mitt sto (obs, ska inte betäckas än) och jag är väldigt förtjust i Gentle star och började fundera på om jag kanske ska betäcka Lillan med honom en dag.
Men till problemet, jag förstår inte riktigt om det är bra "resultat" eller ej.

Någon som är bra på detta och kan berätta om det är bra eller dåligt och om det skulle vara dåligt kanske ni kan tipsa om en annan hingst som jag kanske kan betäcka med om det skulle bli så en dag :)

tack :angel:, men inga svar får man..

fast jag förstår faktiskt att folk inte alltid orkar svara på nybörjarfrågor. . . ;) Men hur ska vi annars lära oss. jag funderar på vilka böcker man skulle kunna låna, och vad det finns för alternativ till att lära sig det man behöver för att förstå det viktigaste inom travavel (eller vanlig avel också), istället för att behöva fråga folk på buke. För det känns ju onekligen lite dumt att fråga riktigt "dumma" frågor hela tiden :crazy:
Och tyvärr har jag inte så många kontakter inom travvärlden direkt heller. . .

Om jag ska ha en åsikt så skulle jag inte vilja betäcka med Gentle Star ( sorry Ghost :D ) Han är ganska ojämn och får man ett stoföl så är det "kört" ( sorry riva)
Allt beror ju på en hel del faktorer.

Om det vore enkelt med avel så vore det inte så svårt, eller hur :D

Kände ett sto som var efter Gentle Star. Extriörmässigt var hon skitfin, men hjärnan var långt ifrån på rätt plats i skallen och hon led av dåliga blodvärden hela tiden pga att hon var så stressad.

Har ett 1 årigt hingstföl hemma e. Gentle Star. Skitsnygg och rättställ samt ett kanon temperament ! Inte det minsta stressad vid verkning, tömkörning eller allmän hantering.

Liknande trådar

Avel Jag ska betäcka mitt SWB sto i slutet av sommaren och undrar lite vad som gäller? Det är första gången jag tar föl så har inte sten koll...
2
Svar
25
· Visningar
3 004
Senast: Freazer
·
Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 618
Senast: Mabuse
·
Hästmänniskan Har legat vaken i minst 1,5 timme i sängen. Min son på 7 månader har vaknat till några gånger och sökt närhet. Ammar fortfarande lite...
Svar
8
· Visningar
2 389
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 928

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka