Ta bort djurensrätts travsportsannons!

Sv: Ta bort djurensrätts travsportsannons!

Tack för din omtanke.

Som annonsen är formulerad språkligt innebär den ett konstaterande att travet innebär djurplågeri. En annons formulerad på det sättet menar jag att man kan avstå från att få intäkter av att ha på sin travsida.

För mig är det så här:
Jag går inte in på travforumet för att debattera djurplågeri i alla trådar, ändå är det precis vad jag får läsa varje gång jag går in dit.
Det gör mig lite aggigt inställd i allmänhet o jag tycker inte det är en trevligt bemötande av mig som travmänniska, utan ganska respektlöst faktiskt.

Jag har inget emot att djurensrätt skriver eller tycker så däremot behöver jag inte läsa det varje gång jag går dit.

Jag är ingen djurplågare, jag har mina hästar på samma villkor som alla andra, älskar dem lika mycket, är rädd om dem, slår dem inte o vet inte ens hur en grisfösare ser ut.

Med det sättet att resonera så borde du ju inte heller tagit bort SD inlägg igår?

Inläggen om SD igår var en spam-kampanj. Att spamma alla möjliga forum och och icke-relevanta trådar är inte ok. Dessutom bröt de mot reklam och länk-förbudet.
Diskussioner om SD, rasism, främlingsfientlighet mm förekommer då och då på Bukefalos. Vad jag vet tillåts det om det inte går över gränsen och hamnar under lagbrott som hets mot folkgrupp eller liknande.

Annonsens rubrik är en fråga, så helt säkra verkar de inte vara ;)
Som jag skrev i mitt långa inlägg, om man ser till vilka intäkter den annonsen kan ge, så är det enkelt för mig att blockera den.

För att tala klarspråk tror jag att djurens rätt mycket väl skulle kunna tänkas använda en blockering av annonsen i sin kampanj. De skulle kunna gå till media och peka på att Bukefalos och travfolket vill tysta dem och inte tål att granskas. Oavsett hur felaktigt detta är vill jag personligen inte ge dem den gratischansen.

Förstår din poäng, det som var i just den aktuella tråden var att vi debatterade djurplågeret inom trav... och det gick vidare utöver det som togs upp i just kalla fakta o ingen inblandad debattör reagerade eller tyckte det var fel, bara moderatorn.
Det var lite vad jag reagerade på..

Annars tycker jag vår moderator är bra o trevlig, men har kanske blivit lite hårdare på sistonde? Kanske är det så Buke ska vara numera.

Det är en annons så den är inte egentligen i alla trådar, men jag kan förstå att det kan kännas lite trist att det "tjatas".

Man skulle kunna försöka se det positiva i det hela, om dessa annonser ligger på Bukefalos travforum är chansen betydligt mindre att djurens rätt faktiskt når fram till de, de vill nå fram till. ;)

Troligen skulle de kanske lyckas bättre med sin kampanj om annonserna visades under ungdomsforumet eller kanske under de andra hästgrenarna även om jag faktiskt tror att det är ganska få här inne på Bukefalos som tror att trav är djurplågeri.

Det är en annons så den är inte egentligen i alla trådar, men jag kan förstå att det kan kännas lite trist att det "tjatas".

Man skulle kunna försöka se det positiva i det hela, om dessa annonser ligger på Bukefalos travforum är chansen betydligt mindre att djurens rätt faktiskt når fram till de, de vill nå fram till. ;)

Troligen skulle de kanske lyckas bättre med sin kampanj om annonserna visades under ungdomsforumet eller kanske under de andra hästgrenarna även om jag faktiskt tror att det är ganska få här inne på Bukefalos som tror att trav är djurplågeri.

Nej det är den inte, men det är det första man ser när man kliver in på travforumet.

Kan väl jämföras med att få en paj kastad rakt i ansiktet så fort man öppnar dörren.
Det är fan inte så jävla roligt.

Kan väl jämföras med att få en paj kastad rakt i ansiktet så fort man öppnar dörren.
Det är fan inte så jävla roligt.

Håller med.
Jäkligt tråkigt att gå in på Trav och se den där bannern... :mad:

Men man kan väl lägga in olika travtrådar nån annanstans?

På Tävling generellt blir det ju inte fel.
AM

Jag håller också med övirga talare, ledsnade totalt för några veckor sen och gick ENBART in här för att kolla PM.

Efter att ha varit tillbaka några dagar känns det fortfarande lika kass att få bannern i ögonen så fort man går in på trav.

*Drar mig tillbaka in i skuggorna igen*

Håller med.
Jäkligt tråkigt att gå in på Trav och se den där bannern... :mad:

Men man kan väl lägga in olika travtrådar nån annanstans?

På Tävling generellt blir det ju inte fel.
AM

Problemet är väl kanske att bannern triggas av innehållet i trådarna? Skriver man Trav eller Travare i ett inlägg så vips är den där...

Tja, just nu ligger bannern här under bukefalos-hjälp.

Ett hett tips är att skaffa en ad-aware eller vaddenuheter som plockar bort synlig reklam istället då. Det är ju inte bukefalos ni vill bojkotta, det är ju annonsen.

Diskutera gärna detta, jag är absolut inte mot er, det är just därför jag är tveksam till att blockera annonsen.

Jag tycker att du resonerar helt rätt:bow:. Om annonser som inte behagade olika intressegrupper på buke skulle blockeras skulle du behöva införa moderering av annonserna.

Annonsen har en tydlig avsändare, en känd organisation av aktivister med extrema åsikter. Det som framförs i den är dessutom en tydlig partsinlaga. Då får man, som travintresserad, svälja förtreten och konstatera att Djurens rätt är ute och cyklar.

Jag tycker att du gör helt rätt om du bara blockerar annonser som innebär olagligheter som brott mot lagen om hets mot folkgrupp, försäljning av farliga, förbjudna preparat osv.

Jag tror alla förstår Gunnar.
Och att alla vet att djurensrätt är extrema

Men det är ju fortfarande en paj i ansiktet på dem som håller på med trav och ganska respektlöst att man varje gång man ska läsa just travforumet, så blir första tanke djurplågeri...

Paj eller inte, så skulle iså fall en banner under islandshästforumet även också kunna räknas som paj när den skriker eksem när man kliver in där, det går ju som sagt att koppla bort eller välja att strunta i.

Paj eller inte, så skulle iså fall en banner under islandshästforumet även också kunna räknas som paj när den skriker eksem när man kliver in där, det går ju som sagt att koppla bort eller välja att strunta i.

Jämnför du exem med att få läsa att du är djurplågare?:eek:

Liknande trådar

A
  • Låst
Trav Är det trevligt att få den här reklambannern i ansiktet när man går in på Buke Trav? Om det är subtilt ställningstagande så känner jag...
Svar
14
· Visningar
1 498
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama