Sv: Ta bort djurensrätts travsportsannons!
Tror du att all veterinärkunskap om hundar har finansierats av hundkapp?
I Sverige finns det bara hobbyuppfödare, ja. Jag kan inte uttala mig om andra länder men jag har svårt att tro att de uppfödare som inte är hobbyuppfödare håller hundarna (eller andra smådjur) på ett sätt som vi svenskar skulle tycka var bra djurhållning.
Nej som sagt så ska inte djuren behöva vara vinstdrivande för att vi ska få incitament till att hålla dem och vårda dem på ett bra vis.
Nej inte här i Sverige men hundkapp är mer utbrett i andra länder och inte tror du väl att all veterinärkunskap forskas fram här i landet?
Och inte är smådjursmedicinen (utbildningar, forskning, djursjukhus) helt isolerad från de större djuren.
Och det finns väl bara hobbyuppfödare av smådjur som hundar till exempel. Eller?
Tror du att all veterinärkunskap om hundar har finansierats av hundkapp?
I Sverige finns det bara hobbyuppfödare, ja. Jag kan inte uttala mig om andra länder men jag har svårt att tro att de uppfödare som inte är hobbyuppfödare håller hundarna (eller andra smådjur) på ett sätt som vi svenskar skulle tycka var bra djurhållning.
Nej som sagt så ska inte djuren behöva vara vinstdrivande för att vi ska få incitament till att hålla dem och vårda dem på ett bra vis.