T stigläder i terrängen?

Buck

Trådstartare
är det ngt vettigt att ha, köpte ett par på falsterbo och invigde de igår :love:. frågan är nu bara om jag ska våga ha dem på terrängträningen imorgon..

vad tycker ni?

de glider mycket lättare av stigläderhållaren än de vanliga så är ju bra om man ramlar av, mindre bra om de glider av när man hoppar...

t stigläder eller inte imorgon!
vill gärna ha ett svar bara om ni har det eller inte :/ så att jag kan bestämma mig innan jag står på terrängbanan och ska sadla..

Jag använder webbers på både dressyr- och hoppsadeln. Supersmidigt både när man vill korta och länga lädren och så blir det inte lika knöligt som med vanliga. Nu hoppar jag inga högre höjder men jag har aldrig upplevt något problem med att de inte sitter stadigt i fästet.

Aldrig något jag reflekterat över. Hade det till sista ponnyn ett gäng år (inkl hard core klättring och fälttävlan_på debutant-lätt nivå) och de var aldrig på väg av :-)

det blev de vanliga stigläderna på träningen :) får se vad jag har på nästa träning :D

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 422
Senast: mamman
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Tills nu så trodde jag ALDRIG att nåt sånthär skulle hända för mig. Eller egentligen så hela mitt liv är ju som jag aldrig trodde att...
2
Svar
35
· Visningar
2 522
Senast: zuli
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 699
Senast: Lhas
·
Hästmänniskan Varning för långt inlägg, läs gärna allt innan svar. Lite bakgrund om mig som kanske gör det lättare för er att hjälpa mig och kunna ge...
Svar
8
· Visningar
1 830
Senast: Verdandi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama