Sv: Sytt ny overall till vovvi!
Först och främst! Tack för allt beröm! Blir lite generad nästan
Bävernylonen hittade jag i syaffären
PIRU: Det är ingen brukshund jag har. Hade jag haft det skulle jag antagligen inte klä på den om det inte var före/efter ett jobb. Det låter vettigt.
Och ja, jag vill nog gärna ha en overall på min kines om han ska åka 4-hjuling med mig även om vi inte kör så snabbt.
Min hund skulle däremot också klara sig UTMÄRKT ute en hel dag om han hade ett vindskydd med halm i. :smirk:
Jag kommer antagligen sy en ny overall imorrn med bävernylon och fleece som foder då denna faktiskt är FÖR varm just nu.
Jag skulle gärna ha ett vanligt täcke på min hund som man kan köpa för ett par hundralappar MEN det finns inget som har passform för min hund. Antingen är dom för korta i ryggen men sitter bra i fram och runt magen eller så är dom lagom på längden men på tok för stora i fram.
Dessutom har det en förmåga att "åka upp" över baken och att gå med snören mellan benen för att hålla täcket på plats, det kan aldrig vara skönt! Det har min hund redan talat om för mig då jag har försökt detta.
Därför blir det till att sy egna. I början tyckte jag det var jobbigt men nu när jag vet hur jag ska göra tycker jag det är ganska kul att sy! Allt jag syr används enbart ute och när det är kallt.
Jag har en tomtedräkt som hunden har på sig två gånger om året och det är när vi är på luciashow i stallet, 2-3 timmar och sedan får han ha den på sig på julafton en liten stund också!
Då erkänner jag att jag "spökar ut" min hund men jag kan lova, han gillar att vara i centrum och det får han verkligen vara!
Lider? Nej :smirk:
Luciafirandet är dessutom utomhus och i kallt ridhus. Så i vilket fall skulle han behöva en overall på sig. Spelar det då någon roll om den är svart eller röd?
--
Dom som vill ha mönstret som jag utgått ifrån när jag sytt den här svarta overallen kan PM:a mig