Sv: Sytt ny overall till vovvi!
Jag håller med dig där! Både jag och min pappa jagar och har aldrig sett en jakthund med klädsel på sig, eller ens behöva det. De är gjorda för det.
Inget illa menat men det är ju knappast naturligt för en hund att vara naken? Det finns ju såna raser men de är väl framavlade? Tycker inte det är shyst att avla fram djur som inte klarar av vädret utan vår hjälp..
Jag ska avla fram hårlösa nordsvenskar, sen ska jag klä på dom
Har hittils inte sett några Jakthundar med overaller eller täcken o jag är själv Jägare. Likadant med försvarets hundar de har heller inga täcken på sig de är ute med sina förare 24 timmar om dygnet.
Polisen har heller inga täcken på sina hundar.
Har mycket svårt o tro att ex Jämthundar eller gråhundar o.s.v. skulle behöva täcken på sig. har för det andra inte sett varken Wacthel eller några stövare heller ha täcken på sig på vintern
Jag håller med dig där! Både jag och min pappa jagar och har aldrig sett en jakthund med klädsel på sig, eller ens behöva det. De är gjorda för det.
Vi har för länge sen förstått vart du står i denna frågan med kläder på hund, det hjälper dock inte att tjata mer om det, för vissa raser behöver kläder för att må bra. Nu ödslar jag inte mer tid på dig.
Inget illa menat men det är ju knappast naturligt för en hund att vara naken? Det finns ju såna raser men de är väl framavlade? Tycker inte det är shyst att avla fram djur som inte klarar av vädret utan vår hjälp..
Jag ska avla fram hårlösa nordsvenskar, sen ska jag klä på dom