Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Snyggt! Mycket roligare med lite färgOch bara för att jag hade tråkigt.
Visa bifogad fil 62019
Hittade två gamla kontorsstolar på en lokal facebooksida. Grävde fram lite tyg och vips! En stol så gott som ny. Och dessutom tvättbar!
Klickar hem det också på TraderaWoho! Klickade precis hem mitt första moderna klänningsmönster från Tradera. Tror det var rätt storleknu måste jag köpa modernt tyg också... Hur gör man då?!
![]()
Är lite sugen på att sy klänningen i stretchmaterial, nu måste jag lära mig symaskinsinställningar som fungerar med det! Hmm... Undra hur man fäller sådana sömmar.Klickar hem det också på Tradera
Eller köper från nån sygrupp på Fb. Eller från någon av alla de internetbutiker som finns, verkar finnas precis hur många som helst.
Jag vill helst känna och se tyget innan jag köper, så för mig är fysisk affär det bästa! Eller när bekanta ska rensa ut sitt tyglager![]()
Fäller?Är lite sugen på att sy klänningen i stretchmaterial, nu måste jag lära mig symaskinsinställningar som fungerar med det! Hmm... Undra hur man fäller sådana sömmar.
Har du en "vanlig" symaskin? Jag har sytt med trestegssicksack i stället för raksöm, det blir tillräckligt elastiskt. Och fållan med tvillingnål. Eller för handÄr lite sugen på att sy klänningen i stretchmaterial, nu måste jag lära mig symaskinsinställningar som fungerar med det! Hmm... Undra hur man fäller sådana sömmar.
Såhär ser det ut före jag fällt sömmarna när jag syr för hand i linnetygFäller?
Och såhär efterFäller?
Ville undvika att sy för hand om jag ändå ska börja sy på maskin ^^Har du en "vanlig" symaskin? Jag har sytt med trestegssicksack i stället för raksöm, det blir tillräckligt elastiskt. Och fållan med tvillingnål. Eller för hand
Har själv skaffat en overlock, men tycker fortfarande trikå är apsvårt att sy i... mycket enklare med vävda tyger![]()
Testa tvillingnål. Kommer ni överens så blir det jättefintVille undvika att sy för hand om jag ändå ska börja sy på maskin ^^
Jag sicksackar ihop delarna. Och sicksackar kanterna. Sicksack är bäst. #teamsicksack (Är lite sugen på att sy klänningen i stretchmaterial, nu måste jag lära mig symaskinsinställningar som fungerar med det! Hmm... Undra hur man fäller sådana sömmar.
*tillägg* Jag har en overlock men innan sicksackade jag ihop. Man behöver inte kantsy jersey om man inte vill eftesom det inte repar upp sigJag sicksackar ihop delarna. Och sicksackar kanterna. Sicksack är bäst. #teamsicksack ()
Åh, det där ser ut som precis sådan stol jag har, men där tyget börjar bli väldigt slitet, framförallt på dynan man sitter på. Går det att förklara lite enkelt hur du gjort det där? Tänkte först att det kanske bara är resårband under så att det blir som ett dra på-lakan ungefär, men det ser ut att sitta så mycket stadigare än så?Och bara för att jag hade tråkigt.
Visa bifogad fil 62019
Hittade två gamla kontorsstolar på en lokal facebooksida. Grävde fram lite tyg och vips! En stol så gott som ny. Och dessutom tvättbar!
Runt sitsen är det resår. Tog en ganska kort bit så det inte skulle bli för löst. I ryggen är det bara tryckknappar.Åh, det där ser ut som precis sådan stol jag har, men där tyget börjar bli väldigt slitet, framförallt på dynan man sitter på. Går det att förklara lite enkelt hur du gjort det där? Tänkte först att det kanske bara är resårband under så att det blir som ett dra på-lakan ungefär, men det ser ut att sitta så mycket stadigare än så?