Status
Stängd för vidare inlägg.
hmm revär på ovansidan av ärmen kanske? i spets eller avvikande/matchande färg?

ja det går nog. Får klura lite. Är samma modell som senaste bilden Fast rutig.

Funderar på att sprätta upp och göra om.. Fast jag vet inte.. försöka ta bort ärmarna helt och vara ha breda axelband

Bytte övertråd, det blev bättre! Men då märkte jag att ärmarna blivit för smala.. Lösning?

Läste medan vi höll på att lägga barn och ville skriva "byt tråd" men hann inte. Precis så beter sig min maskin när den inte gillar tråden.

Ett annat tips för framtiden från min svärmor sömmerskan är att byta nål igen. Ibland är de skadade redan i förpackningen (speciellt om man har billiga nålar).

Hur hår det för er med alla projekt?
Jag har ritat mönster och klippt tyg till 10 plagg minst, allt till dottern som har lite lite sommarkläder upptäckte jag när det blev varmt. Skulle behöva sy en del till mej själv men prio ett blir mini-me, just nu försöker jag få till ett par snickarbyxor till minion-utklädnaden på tisdag, sen ska jag komma på hur jag ska göra applikationen på mössa som också ska sys. Jag skulle behöva mer tid, massor av tid att bara få sy :D

@pudsey här är det lite sy paus tyvärr. Maskinen i dalarna och jag i Skåne sen en vecka tillbaka då jag håller på att packar inför flytt upp till dalarna :) planen är dock lite fler klänningar till mig och väskor till företaget :)

@pudsey här är det lite sy paus tyvärr. Maskinen i dalarna och jag i Skåne sen en vecka tillbaka då jag håller på att packar inför flytt upp till dalarna :) planen är dock lite fler klänningar till mig och väskor till företaget :)

Jag måste snart packa ner mina maskiner för flytt, vet inte hur det ska gå. Måste sortera och packa alla tyger och grejer som hör till pch hoppas det blir lite färre lådor att flytta, mängden verkar ha tredubblats sen vi flyttade in i september :o:D

Jag måste snart packa ner mina maskiner för flytt, vet inte hur det ska gå. Måste sortera och packa alla tyger och grejer som hör till pch hoppas det blir lite färre lådor att flytta, mängden verkar ha tredubblats sen vi flyttade in i september :o:D
jag vet hur det känns.. fick ju köpa tyg för 5000 kr, kan säga att det blev mycket! Dock är det redan hemma hos mamma (dit jag ska flytta tillfälligt) men allt annat *pustar*... tror jag har 8-10 lådor "hobby" och minst 2 med tyg plus 5 plastbackar varav en är megastor :o

Jag har sytt två solhattar till de yngsta enligt det här mönstret och planerar för en bärrem till springcykeln. Och på onsdag har jag sydate med svärmor och ska börja med tunikan som jag postade någonstans i trådens begynnelse.

https://de.pinterest.com/pin/290200769716897693/
Solhattar
20160513_151402.jpg

När min dotter slutade på lekgruppen gav vi dem frukt-och-grönt-leverans varje vecka fram till sommarlovet som avskedspresent. Självklart behöver man då en snygg låda.

20160513_090418.jpg

Tyget med päronen är jättefint. Skulle lätt sy servietter av det, men det passar inte till någonting annat som vi har....

Här står det lite still. Bostadslös om två veckor och bor hos pojkvännen i hans lilla etta, ingen Plats att sy.

Vårt kan jag få tag i dragkedjor utan Att åka till textilbutik? Finns t på typ dollatstore eller nåt sånt?

Och symaskinen krånglar igen.. blir tokig! Gutermann har alltid funkat innan Men Nu blir det kråkbo av allt. Bytte nål med utan resultat. Får skruva isär och kolla om något fastnat någonstans.

Ok, hittat en sida som säljer billiga dragkedjor i 10 pack. Osynliga, så egentligen spelar det ingen större roll, men vilket färg är bäst att ta? Syr mycket i mönstrat och färgat tyg; vit eller svart dragkedja? Känns som att vit är bästa valet (kanske för att nuvarande projekt är i ljust mönstrat tyg) men vad säger ni andra?

Ok, hittat en sida som säljer billiga dragkedjor i 10 pack. Osynliga, så egentligen spelar det ingen större roll, men vilket färg är bäst att ta? Syr mycket i mönstrat och färgat tyg; vit eller svart dragkedja? Känns som att vit är bästa valet (kanske för att nuvarande projekt är i ljust mönstrat tyg) men vad säger ni andra?
Ta en av varje. Det går säkert åt. ☺

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Övr. Barn Jag stjäl ett inlägg från Anna Wahlgrens sida där en person berättar om sitt liv som icke-curlande mamma. Det skulle vara intressant att...
2 3
Svar
44
· Visningar
7 799
Senast: Luff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar