Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu är det klart, blev inte alls som jag ville men det är tur hon rör sej så mycket så syns inte alla misstag. Min lilla homer simpson minion :D

C14E72CF-E81B-4E7A-A0BA-D173A1F82B16.jpg

Jag fick hem ett onion mönster idag 2035, min snälla mamma langade från sverige, nu behöver jag bara lite trikåtyger som är mera vuxet har mest bara barntrikåer.

Fått hem tre eller fyra nya mönster och mina dragkedjor så ikväll blir det pojkvänspaus och hem till lilla huset och sy! Har lite tyger som kan passa tror jag.
Har bestämt att jag inte ska köpa något nytt innan flytten, så nu har jag ännu mer att längta efter. Kommer dessutom bo granne med en textilaffär.....

Fått hem tre eller fyra nya mönster och mina dragkedjor så ikväll blir det pojkvänspaus och hem till lilla huset och sy! Har lite tyger som kan passa tror jag.
Har bestämt att jag inte ska köpa något nytt innan flytten, så nu har jag ännu mer att längta efter. Kommer dessutom bo granne med en textilaffär.....

En sån granne kan va farlig :nailbiting::D

Jag fick hem ett onion mönster idag 2035, min snälla mamma langade från sverige, nu behöver jag bara lite trikåtyger som är mera vuxet har mest bara barntrikåer.

Vad är ett onion-mönster?

Jag ska till grannbyn-med-stora-tygfaffären imorgon. Visserligen i ett helt annat ärende, men ändå. Kanske kikar in lite. Äldsta sonen önskar sig en riddarhjälm :D i tyg. Hittade ett mönster för fleece, men då får han nog värmeslag. Men jag tänkte mig vanligt bomullstyg, två lager och vlieseline emellan. Det borde bli stabilt nog. En sån här http://www.wineandglue.com/2013/11/fleece-knight-helmet-hat-free-pattern.html men riddaren vill ha ett visir som han kan se igenom. Får klura lite på det...

Vad är ett onion-mönster?

Jag ska till grannbyn-med-stora-tygfaffären imorgon. Visserligen i ett helt annat ärende, men ändå. Kanske kikar in lite. Äldsta sonen önskar sig en riddarhjälm :D i tyg. Hittade ett mönster för fleece, men då får han nog värmeslag. Men jag tänkte mig vanligt bomullstyg, två lager och vlieseline emellan. Det borde bli stabilt nog. En sån här http://www.wineandglue.com/2013/11/fleece-knight-helmet-hat-free-pattern.html men riddaren vill ha ett visir som han kan se igenom. Får klura lite på det...

Är ett danskt företag, har fina lätta mönster på damkläder, vet inte om de har herr och barn också.
Du ska bara veta hur avis jag är på besöket på tygaffärn, där borta har ni ju kanon utbud på trikå precis som i Sverige. Jag fattar inte det ska va så svårt att köpa in här och de som har varför det ska va så dyrt.

De senaste kreationerna

3D998B5F-123C-4E9E-9BA7-B40AA99593EA.jpg

EF3D4D05-6685-465E-A33D-86E4CA8625E4.jpg

En förlängd Anna tunic från tidningen Sew (tror jag) ska dit knappar sen är den klar

Sen har det blivit en del till dottern, mönster från Ottobre och McCall
A6B969A1-5EE1-426C-9FA3-1664897F9B2A.jpg
2E96B594-54FB-4EF0-A74B-F9B53E747BB4.jpg
DF30303E-BDC6-4347-B8F1-7C9996DF4B44.jpg

7F5D023D-5C05-4A5A-BCF8-D7BBCB8D0F61.jpg

D1B5E3C5-96DA-43DE-A1E9-6E0203937F60_1.jpg

Har några fler plagg utklippta som jag ska försöka sy sen måste jag packa ihop allt inför flytten.

Köpstopp på tyg :( Jag fick "lov" att köpa tyg för 200 kr när jag var på Panduro Outleten i Ullared, men nu är det tyvärr stopp, har ju typ 7 flyttlådor tyg för tillfället :o

Då är vi i samma sits, och har nog lika mycket tyg :o:D
Jag ska försöka hålla mej från tygköp till juli när jag åker till sverige nästa gång, wish me luck :nailbiting:

Nu har jag packat ihop maskinerna :(
Vi sa upp huset vi hyr igår och idag va det ute igen och visningsförfrågningarna har börjat komma och jag tror inte mitt sykaos i köket är så uppskattat :p
Får planera allt jag ska sy när vi flyttat istället :D

Äntligen har jag börjat sy här uppe. Dock väskor till butiken, men jag ska sy nått åt lillasyster innan onsdag nästa vecka så då kanske jag tar å syr nått nytt till mig själv också.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Övr. Barn Jag stjäl ett inlägg från Anna Wahlgrens sida där en person berättar om sitt liv som icke-curlande mamma. Det skulle vara intressant att...
2 3
Svar
44
· Visningar
7 799
Senast: Luff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar