Om nån är i krokarna runt Västerås imorgon så är det syfestival där https://www.facebook.com/events/594082047420779/
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ska du bara hänga kläderna på provdockan så kvittar det nog, men vill du kunna nåla och justera provdockans mått hade jag köpt en riktig kollat köp å sälj på fb också? Prova lägga ur en sökestråd på nån sån sida. Provdockor brukar säljas för ca 300 kr.Jaha min symaskin var mycket enkel att fixa. Jag hade glömt justera tillbaka pressarfotstrycket
Så nu ska här sys! Köpt tyg och mönster till klänningar (typ fyra stycken blir det nog ) och ska sy ett madrassskydd till sängen av lite resttyger. Har en idé om att göra lite mönster o så. Vi får se hur det blir.
Sugen på att skaffa en provdocka. Men Harry inte råd med nåt fancy. Är det värt att köpa en sån som är för prydnad? Måtten verkar stämma bra med mina. Letar lite på blocket med, men hittar inget inom rimligt avstånd.
Ska du bara hänga kläderna på provdockan så kvittar det nog, men vill du kunna nåla och justera provdockans mått hade jag köpt en riktig kollat köp å sälj på fb också? Prova lägga ur en sökestråd på nån sån sida. Provdockor brukar säljas för ca 300 kr.
@sthu har du fått fatt i någon provdocka än?
TråkigtNää.. Hittar inget! Eller så vill folk ha mer än nypris.. Trist. Hade verkligen underlättat när man ska sy in kläder o så. Svårt att nåla i rygg på sig själv..
Men det kommer väl.
Inte vågat/velat klippa ut mitt nya mönster heller, tar emot att klippa! Tänkte rita av det på bakplåtspapper istället men måste köpa sånt först..
Hur hinner ni sy? Jag blir halvt förtvivlad: har i princip ägnat "hela dagen" åt en pyjamas... Det blev inte klar. Barn som ska hämtas och lämnas. Äta mat och gå på toa vill de också. Skriker och slåss. Kryper in under bordet och sätter sig på symaskinspedalen Vill gå på promenad. Vill även ha kvällsmat.
Nå ja, byxorna är färdiga och tröjan halvfärdig. Kanske blir klart imorgon? Eller nästa vecka?
Jag har även sytt ett par leggings till dotra, men det är en födelsedagspresent så det är svårt att fota i dagsljus...
Har ni några tips vad gäller applikationer förresten? Jag älskar applikationer!
Nää.. Hittar inget! Eller så vill folk ha mer än nypris.. Trist. Hade verkligen underlättat när man ska sy in kläder o så. Svårt att nåla i rygg på sig själv..
Men det kommer väl.
Inte vågat/velat klippa ut mitt nya mönster heller, tar emot att klippa! Tänkte rita av det på bakplåtspapper istället men måste köpa sånt först..