Jag syr typ 1700 tals kläder.
Snyggt!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vad fint!Jag syr typ 1700 tals kläder.
Är den rosa jackan i softshell? Om ja, hur är det att sy i?Håller tråden vid liv med några fler bilder på vad jag sytt till dottern, har sytt en hel del och sattsar på sy det flesta av hennes kläder nu, i den mån jag hinner, kombinerar nytta och nöje.
Nästa projekt blir överdragsbyxor, köpte en stuv vindpoplin(typ) för 20:- som räcker till 2 par byxor.
Är den rosa jackan i softshell? Om ja, hur är det att sy i?
De grå tygerna med blommot/cirklar var ju jättefina!
Jag saknar min symaskin den här inte flyttat med mig än, finns inte riktigt plats.. Dessutom har vi bråkat rätt mycket på sista tiden, den envisas med att dra av övertråden och göra trassel av resten.. Men ändå!
Ja det är softshell, det var lite krångligare än trikå eller vanligt vävt iom att det är hårdare men inte jättekrångligt.
De grå tygerna ska jag beställa mer av, köpta hos tyg.se (fabric.co.uk för mej), tysklandbaserat företag.
Låter som det behövs en service för din maskin dock, testa göra rent och smörja och se om det hjälper först
Vilket märke är det? Jag bor ju i Tyskland så jag borde kunna få tag på dem.
Har skruvat isär och grejat så mycket jag vågat. Har inte råd att lämna in den just nu, alldeles för mycket utgifter med flytt o så, och alldeles för lite inkomst..
Har ingen plats för den i tillfälliga boendet heller Och jag som hittat massor med fina tyger och fina mönster på klänningar som jag vill sy..
Skit är det.
Jag är urkass på att fota det jag gjort, har fixat 4 klänningar och ett par tights på två veckor, och precis klippt ut tyg till två tights till. Ska försöka fota dom
Förlåt, men rottweilern (som har dålig uppfostran sedan förra ägaren) håller på att skratta ihjäl sig.
Matmössor, jag har lärt mig något nytt idag!