Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har en 2,5-åring, om jag hinner provar jag! Är det tänkt att det ska vara fleece och jersey?

15578155_10154403498609317_149039857804804966_o_5853ec59ddf2b3560f27dcef.jpg

Äntligen dom det här, mina egna tyger :love: Då är det bara att våga klippa :nailbiting:

Fattar inte vad det är för fel på min overlock! Den går som en klocka ett par dm sen fastnar den eller gör hoppstygn.. Måste lämna in den på service tror jag bestämt.

Fick lite tyger av syrran att sy barnkläder av så nu börjar sylusten komma tillbaka!

Köpt ett öljettverktyg, tänkte sy en klänning med snörning istället för dragkedja. Någon som sett ett mönster med snörning?

Här ofrivillig frånvaro från mina maskiner, har haft min föräldrar på besök sen blev det en sjukhusvistelse och operation för mej så medans jag återhämtar mej tröstshoppar jag. Hittade de tyger jag suktat efter på jonic och la en beställning hem till mamma som tar med om 2 veckor :bump::D
Nu ska jag bara läka, hitta tid och sylust.

Här ofrivillig frånvaro från mina maskiner, har haft min föräldrar på besök sen blev det en sjukhusvistelse och operation för mej så medans jag återhämtar mej tröstshoppar jag. Hittade de tyger jag suktat efter på jonic och la en beställning hem till mamma som tar med om 2 veckor :bump::D
Nu ska jag bara läka, hitta tid och sylust.
Tipsar om att tygexperten kommer lägga ut mer på sin mellandagsrea under veckan ;) Jag själv la en beställning på 600 kr idag... Inte så mycket tyg, men en stor skärmatta 90x60, typ 1 meter tyg och lite prymknappar blev det :) Men jag kommer nog shoppa mer imorgon :o:rofl:

Tipsar om att tygexperten kommer lägga ut mer på sin mellandagsrea under veckan ;) Jag själv la en beställning på 600 kr idag... Inte så mycket tyg, men en stor skärmatta 90x60, typ 1 meter tyg och lite prymknappar blev det :) Men jag kommer nog shoppa mer imorgon :o:rofl:

Gah :nailbiting: jag villhöver massor, men blåste budgeten på jonic, får kika in imorgon och se om jag kan hålla mej

Gah :nailbiting: jag villhöver massor, men blåste budgeten på jonic, får kika in imorgon och se om jag kan hålla mej
Själv har jag inte hittat nått vare sig på rosahuset eller jonic :( har dessutom presentkort på 1000 kr hos rosahuset, så det var ju typiskt. MEn det kommer kanske mer nytt till våren sen. Däremot blev det lite hos Znok.

Själv har jag inte hittat nått vare sig på rosahuset eller jonic :( har dessutom presentkort på 1000 kr hos rosahuset, så det var ju typiskt. MEn det kommer kanske mer nytt till våren sen. Däremot blev det lite hos Znok.

Znok skulle jag kunna spendera en förmögenhet hos, finns en återförsäljare i Skottland dessutom så jag får snabb leverans. dregglar över påfågeltyget nu, och mer rosor och så ett till jag inte kommer håg vad det heter, allt är så fint och kvalitén är kanon

Och jag missade rean på Znok totalt :(

Det blir inte mycket reainköp för mig. Inte på tyg i alla fall. Jag har i dagarna lärt mig att det är väldigt onödigt att lägga ett varmt strykjärn på en skärmatta :angel: blev med andra ord tvungen att köpa nytt strykjärn. Skärmatta blev lite bubblig men den är så ny att jag inte ens betalt fakturan än, så den får lov att duga

Och jag missade rean på Znok totalt :(

Det blir inte mycket reainköp för mig. Inte på tyg i alla fall. Jag har i dagarna lärt mig att det är väldigt onödigt att lägga ett varmt strykjärn på en skärmatta :angel: blev med andra ord tvungen att köpa nytt strykjärn. Skärmatta blev lite bubblig men den är så ny att jag inte ens betalt fakturan än, så den får lov att duga
Du kan inte hitta ett nytt strykjärn på rean? Jag köpte ett nytt ångstrykjärn på black friday, 30 % rabatt. Köpte mitt på cdon, du kanske har/hade tur och hittade ett till bra pris? Mitt gamla (har inte öppnat det nya än :o) har fått några vändor med sånt klistrigt mellanlägg plus en vända i golvet, så det är nått som har gått sönder i vattentanken, det skramlar om det :meh: Så jag blev glad när jag hittade ett jag ville ha till så pass bra pris.

Du kan inte hitta ett nytt strykjärn på rean? Jag köpte ett nytt ångstrykjärn på black friday, 30 % rabatt. Köpte mitt på cdon, du kanske har/hade tur och hittade ett till bra pris? Mitt gamla (har inte öppnat det nya än :o) har fått några vändor med sånt klistrigt mellanlägg plus en vända i golvet, så det är nått som har gått sönder i vattentanken, det skramlar om det :meh: Så jag blev glad när jag hittade ett jag ville ha till så pass bra pris.

Jag köpte ett på Mediamarkt för 400 kr, men dom pengarna hade jag hellre köpt tyg för :laugh:

Åh vad jag är tygsugen! Fast jag har massor så jag borde verkligen inte.

Nu är overlocken inne på service. Hoppas det blir bra efteråt så den uppför sej ordentligt!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Övr. Barn Jag stjäl ett inlägg från Anna Wahlgrens sida där en person berättar om sitt liv som icke-curlande mamma. Det skulle vara intressant att...
2 3
Svar
44
· Visningar
7 799
Senast: Luff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar