Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Har ingen själv, men verkar helt klart värt pengarna.Funderar på att köpa mig en bandkantare, någon som använder det och kan säga om det är värt pengarna?
Får nog bli en tidig julklapp till mig självHar ingen själv, men verkar helt klart värt pengarna.
Har läst mig till att 3 vik passar bäst till kläder och sånt som ska knappas medan 4 vik passar bäst till filtar osv. Men det är kanske en smaksak. Om jag köper en så blir det 3 vik. Vill inte att det ska kännas klumpigtFår nog bli en tidig julklapp till mig själv
Då är frågan om jag ska köra 3-vik eller 4-vik? Är inne på 4-vik, gör det idag när jag kantar och tycker det går bra att knappa
Har läst mig till att 3 vik passar bäst till kläder och sånt som ska knappas medan 4 vik passar bäst till filtar osv. Men det är kanske en smaksak. Om jag köper en så blir det 3 vik. Vill inte att det ska kännas klumpigt
Jag har en 4-vik som jag försöker lära mig. Vill ha det lika fint på båda sidor även om det bara är en body tex. Kantar med trikå och upplever att det blir tunnare med 4-vik i trikå än 3-vik med mudd. Så har man mudd tror jag 3-vik är bättre
Jag tänkte sy en fodrad hjälmmössa till min lillasyster i julklapp men hittade inget gratis mönster jag tyckte om. Någon som har en unge som vill testa sy mönstret jag ritade? Jag hinner inte testa det innan det är skarpt läge så att säga Och jag har inte försökt mig på att rita mönster tidigare så jag har ingen aning om det fungerar
Hur stor är lillasystern?
Jag har sytt en och en halv san där rundhalsduk idag. Höll pa att tappa förstandet. Först mätte/tänkte jag fel och klippe till för litet. Sedan strejkade overlockern (skär sa fint, men syr inte...), sedan tog undertraden slut mitt i en söm och därefter gick nalen av pa vanliga maskinen... Det t.og säkert 90 minuter att fa till en sa där stackars halsduk.
Hur gör ni dem enklast? Jag sydde tva "rör" först, trädde dem sen räta mot räta och sydde överkanten, och vek och pressade sedan in underkanterna och sydde ihop dem utifran. Topstitchade översömmen. Skulle kunna strömlinjeforma processen lite (t ex med fungerande symaskin). Startade en till och där nalade och pressade jag underkanterna innan jag sydde ihop de enskilda bitarna.
Hur stor är lillasystern?