Jag har verkligen ingen sylust just nu går och tittar på alla mina fina tyger men har 0 inspiration...
Samma här..
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har verkligen ingen sylust just nu går och tittar på alla mina fina tyger men har 0 inspiration...
Det där med att inte sy när man är trött. Klippte äntligen i ett utav dom finaste tygen jag har. Allt gick jättebra tills jag skulle knappa, då satte jag dom jättesnett. Bara göra om och rätt.... Men lika bra det, det varat ändå hoppstygn på ett ställe på kantbandet. Längtar tills min nya maskin kommer tillbaka från lagning!
Jag har samma tyg, det är jättefint!
Hm, skulle gissa på Rosa Huset men nu kan jag inte hitta det därVet du varifrån det kommer? Jag har köpt mitt på facebook, och känner att jag måste kanske ha mer
Rosa huset har haft det men kan hända dom inte har det längre? Borde i så fall ligga under trikå-digitaltryck tror jag.Vet du varifrån det kommer? Jag har köpt mitt på facebook, och känner att jag måste kanske ha mer
Att göra korsstygn behöver du Aida-väv Finns i olika grovlekar. Och sen broderigarn att brodera med. Ram borde heta broderiram och köps separat, finns i olika modeller.Hej, är det någon här som broderar?
Jag skulle vilja brodera några tavlor/väggprydnader i gammaldags stil, sådana som det står typ "Köket är hemmets hjärta" på. Fast istället ska jag skriva lite "roligare" ordspråk som "Även äcklig mat mättar".
Vart hittar jag själva duken? Gärna med tillhörande ram eller annan upphängning så jag bara behöver brodera och montera.
Jag har försökt att googla, men misstänker att jag använder fel termer för jag får bara upp färdiga grejer.
Att göra korsstygn behöver du Aida-väv Finns i olika grovlekar. Och sen broderigarn att brodera med. Ram borde heta broderiram och köps separat, finns i olika modeller.
Det är en smaksak men jag skulle tagit normal. Kollar man på till exempel Ateljé Margaretha så delar dom upp det i grov, fin och normal. 5,4 och 6,4 rutor / cm ligger dom vävarna på som är i normal-kategorin. De som heter "fin" är väldigt smått och det är jobbigt att brodera i dom.Vilken grovlek är snyggast?
Grattis! jag älskar min men håller fortfarande på att lära mig den, snart kan jag förhoppningsvis sy snygga muddarJag har blivit med overlock! Fått överta sambons mormors maskin, så nu ska jag lära mig sy med overlock
Om jag ska sy "över" sömmen med en annan söm klipper jag bara av ol-trådarna ett par cm från kanten. Annars knyter jag trådarna, så nära sömmen som möjligt. Vet att flera drar tillbaka kedjan genom sömmen, men jag tycker det verkar lite omständigt. Till exempel ett par leggings, då syr jag grensömmar, låter kedjan vara 2-5 cm lång, syr ihop innebensömmen, klipper kedjan ett par cm kort i bensluten, fållar, klipper av ev kedja som sticker upp ovanför sömmen.Ok, ni som kan det här med symaskiner.. Hur fäster man sömmen på en overlock? På vanlig maskin backar man ju en bit men på overlock? Upplever att sömmen trasar upp sig i kanterna, inte bra alls.
Men oj så kul det är att sy med den! Gjort klart två klänningar på nolltid. Nåja riktigt klart är det inte, har dragkedja kvar. Väntar fortfarande på min nya pressarfot så jag kan sy i osynliga blixtlås snyggt och lätt.