Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag hann sy lite i helgen
IMG_20161016_195904.jpg

IMG_20161016_195813.jpg

IMG_20161016_195659.jpg

Och så måste jag visa skönheten jag fick i födelsedags present av sambon förra veckan.

IMG_20161013_083645.jpg

Är Lidl-symaskinerna ok att använda? går de att serva och köpa reservdelar till som andra märken?

Har hört både bra och dåligt om dom men skulle de gå åt pipan med den så har man garanti. Jag tänkte köpa en ifjol men de hade inga i min butik så slutade med att jag köpte en Brother istället och är jättenöjd med den.

Jag får nog stå över köp den här gången.
Däremot tittar jag lite på en sån där specialpressarfot som ska ge typ overlock funktion på något sätt. Någon som testat?

Blev en overlock från lidl för mig :) Min gamla Juki börjar låta och kniven känns lite slö. Får väl bli en service av den framöver men just nu var det smidigare att köpa en ny när det ändå var så bra pris. Dessutom är jukin bara 3 trådig vad jag vet och jag får inte till trådspänningen. Till mössor funkar det men på kläder spricker sömmen vid första användningen :( så en ny 4 trådig kändes som ett bra val :grin:

Min granne är en tygaffär som ska stänga. De har haft 50 % ett tag nu så jag var inne och shoppade lite.
Dessutom hittade jag bra tyg på second hand i helgen, så nu har jag massor med tyger! Beställt hem mer blixtlås (och lite stuvbitar) från Jonic. Dumt egentligen med tanke på hur ekonomin ser ut, men det är ju så kul att sy!

Nu ska jag sy en mjukishäst. Bilder kommer om det blir bra ;)

Min granne är en tygaffär som ska stänga. De har haft 50 % ett tag nu så jag var inne och shoppade lite.
Dessutom hittade jag bra tyg på second hand i helgen, så nu har jag massor med tyger! Beställt hem mer blixtlås (och lite stuvbitar) från Jonic. Dumt egentligen med tanke på hur ekonomin ser ut, men det är ju så kul att sy!

Nu ska jag sy en mjukishäst. Bilder kommer om det blir bra ;)
Jag har tänkt sy mjukisdjur hur länge som helst (och sparar hur många mönster som helst på Pinterest...) men det blir aldrig av :p

kl
dagens projekt är leggings och mössa i ostkrokstyget. Mamma fyller år på onsdag så tänkte ha det klart tills dess :);

Köpt en pressarfot för osynliga blixtlås på eBay för den enorma summan 7 kr. Nu jäklar ska det sys blixtlås!
Sitter och googlar nya mönster, variera mina klänningar lite. Funderar på att prova sy något annat men klänning är så fint!

Hoppar in mitt i tråden här ...
Var har du hittat mönstret till klänningarna? Ser ut som något i den stil jag söker.

Det två lila är Runis everyday dress ner till och överdelen är samma tröjmönster som överdelen, från Ottobre 1/2010 tror jag.
Annars tror jag omgbananas har ett som är likt också @Trott visst har du det mönstret?

Nu har jag kommit hem med halva resväskan full med tyg igen, min snälla pappa va med och handlade så jag fick allt :love: jag blir så bortskämd , fick lika mycket tyg när de va här också. Så nu ska här sys till hela familjen :D

Hoppar in mitt i tråden här ...
Var har du hittat mönstret till klänningarna? Ser ut som något i den stil jag söker.

Det två lila är Runis everyday dress ner till och överdelen är samma tröjmönster som överdelen, från Ottobre 1/2010 tror jag.
Annars tror jag omgbananas har ett som är likt också @Trott visst har du det mönstret?
Ja det påminner om omgbananas smart dress (till vuxen) och/eller hoodie dress (till barn). Har båda mönstren och gillar dom skarpt :)

Hörde på radion idag att det från fredag till söndag är någon typ av "sy-festival" eller liknande i Sthlm, Älvsjömässan tror jag det handlade om. Hade jag inte varit upptagen hela den här helgen så skulle jag nog åkt dit och kollat lite.. Någon annan som ska dit?

Hörde på radion idag att det från fredag till söndag är någon typ av "sy-festival" eller liknande i Sthlm, Älvsjömässan tror jag det handlade om. Hade jag inte varit upptagen hela den här helgen så skulle jag nog åkt dit och kollat lite.. Någon annan som ska dit?
Jag och mamma ska dit på lördagen :) Första gången jag är på det.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Övr. Barn Jag stjäl ett inlägg från Anna Wahlgrens sida där en person berättar om sitt liv som icke-curlande mamma. Det skulle vara intressant att...
2 3
Svar
44
· Visningar
7 799
Senast: Luff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar