Status
Stängd för vidare inlägg.
Sytt mig 5 par trosor. Mönster av omgbananas och tygerna är från Rosahuset, förutom ostbågarna då som är happy fabrics. Snabbt och kul, och bra sätt att bli av med lite mindre bitar som blivit sparade.
15822571_10157966425405114_1795869387236231343_n.jpg
15823306_10157966425560114_6116098086282484906_n.jpg

Nu behöver jag tips och inspiration!
vad göra med alla stuvbitar? De där som är för små för att bli kläder men för stora för att slänga. Vad gör man med dem? tänker främst på vanliga oelastiska bomullstyger, jersey och så brukar bli underkläder.

tips!

vad göra med alla stuvbitar? De där som är för små för att bli kläder men för stora för att slänga. Vad gör man med dem? tänker främst på vanliga oelastiska bomullstyger, jersey och så brukar bli underkläder.

tips!
Ehm. Jag lägger mina i en kista så får barnen använda dom fritt. :laugh:

Eller till applikationer.

tips!

Säger också applikationer. Eller skarva ihop dem till fusk-quiltar och sy tex kuddfodral. Makeup-väskor. Näsduksfodral.

tips!
Jag funderade på att lägga mina i en låda o skicka dom till @Trott

Är det mindre bitar i trikå kan folk som syr prematurkläder till neoavdelningar vara intresserade. Vävt tyg kan man göra lapptäcken, applikationer, crazy quilts, mindre väskor, muggunderlägg, grytlappar osv :)

Tack för tips, men jag känner mig ändå oinspirerad.. Har kollat pinterest och massa bloggar men hittar inget som verkar användbart..
Applikationer kanske, men det är inget jag använder i normala fall det heller.

Äsch, stuvarna får väl ligga och gotta till sig ett tag till.

Fått för mig att göra kantband. Värt att köpa en vikare? Vilken bredd är standard/mest värt att köpa?

Kommer säkert sluta med att jag köper ett helt kit på Ebay :angel:

Fått för mig att göra kantband. Värt att köpa en vikare? Vilken bredd är standard/mest värt att köpa?

Kommer säkert sluta med att jag köper ett helt kit på Ebay :angel:
Jag har fått höra att 3 vik är bäst till kläder, 4 vik till filtar osv men det är ju en smaksak :) 34 mm är vanligast vad jag sett.

Jag har fått höra att 3 vik är bäst till kläder, 4 vik till filtar osv men det är ju en smaksak :) 34 mm är vanligast vad jag sett.

Hmm vi pratar nog om olika grejer nu. Jag menar en sån här
bias-tape-maker-all-sizes-500x500.jpg

Är 12 mm standard på kantband? Jag använder det aldrig men har ändå fått för mig att göra egna ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Övr. Barn Jag stjäl ett inlägg från Anna Wahlgrens sida där en person berättar om sitt liv som icke-curlande mamma. Det skulle vara intressant att...
2 3
Svar
44
· Visningar
7 799
Senast: Luff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar