Syskonvagnar

D

dorisdoris

Vilken syskonvagn har ni använt? Hur länge? Vilka åldrar på barnen? För/nackdelar med olika modeller/märken? Är de lika otympliga som de ser ut?

Sv: Syskonvagnar

Jag har ju själv inte någon syskonvagn, men jag har kört några ..

För mig är tvillingvagnar alá Urban Jungle överlägsen sina konkurrenter med 4 helt fasta hjul :)

Sedan har du ju Phil and Teds trehjuling, men den känns väldigt smal (vinglig) och lite udda konstruerad.

Sv: Syskonvagnar

Vi har en Carena Double Swing, och är verkligen jättenöjda. Enda nackdelen med den är att den tar större plats i bilen än vad Baby-Travels syskonvagn gör (Baby-travels vagn går att vika ihop på ytterligare ett ställe).

Våran Carena är smidigare att köra än vad vår enkelvagn (Brio Nova) är :)
Tar sig fram/in överallt (iaf alla ställen vi varit på) Går utan problem in genom vanliga dörröppningar och i hissar. Svänger runt på en femöring tack vare sina svängbara hjul fram (som även kan låsas till att bara gå rakt fram)

Dessutom är den stadig (stora tjejen kan själv klättra i och ur den). Är bara 15 cm bredare än vår enkelvagn (mätt vid hjulen, dvs bredaste punkten)
Hade kanske valt en annan färg om jag hade köpt den helt ny :angel:, men har vant mig vid den rosa färgen, och jag har ju trots allt 2 prinsessor ;)
Har även en svart ligginsats till den som följde med i köpet, men den har jag aldrig använt då lilltjejen var 11 månader när vagnen inskaffades, och således för stor för ligginsats. Hon sover jättebra när man fäller ner ryggstödet (har fullt liggläge)

Mina barn är 3 resp 1 år gamla

KopiaavIMG_2443.jpg

Senast ändrad:

Liknande trådar

Övr. Barn Jag har tänkt länge att jag vill åka till Tom Tits med barnen, och nu kommer en stängningsdag när jag kan vara kompledig. Vi har dock en...
Svar
6
· Visningar
649
Senast: Mirre
·
Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 719
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 936
Senast: Anonymisten
·
Övr. Barn Barnet har vissa kompisar där man ser en personlighetsförändring hos barnet. Det är ingen som ”far illa” av det men vi märker väldig...
Svar
5
· Visningar
1 120

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Kall lägenhet
  • Göra egen tvål
  • Vad gör vi? Del CCV

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar