Syskonvagn

queeniida

Trådstartare
Hej!

Alla tips, tankar och idéer mottages tacksamt när det gäller ny vagn :)

Vi ska få en liten bebis i mitten av september om allt går som det ska, storebror är då 1,5 år så vi behöver en syskonvagn. Vi bor i Stockholm så vagnen måste vara tillräckligt smidig i kollektivtrafiken, liten nog för att packas in i Outbacken med packning (tre barn totalt). Vad säger ni? Vilken är bäst? Varför? Finns det någon man ska akta sig för?

Tack på förhand!

Hej!

Vi ska få en liten bebis i mitten av september om allt går som det ska, storebror är då 1,5 år så vi behöver en syskonvagn. Vi bor i Stockholm så vagnen måste vara tillräckligt smidig i kollektivtrafiken, liten nog för att packas in i Outbacken med packning (tre barn totalt). Vad säger ni? Vilken är bäst? Varför? Finns det någon man ska akta sig för?

Tack på förhand!

Kan inte utvärdera än då bebis kommer först om 2 veckor men vi köpte en bumbleride indie twin. Den verkar bra och får plats bredvid en stor hundbur i bagaget på en Ford Kuga.

Hej!

Tack på förhand!
Bugaboo Donkey (har ergonomiska sitsar) eller Emmaljunga Double Viking 735 (har vanliga sitsar). Smidiga men ändå riktiga, bra körbara vagnar och barnen kan sitta både framåt- o bakåtvända.
Vi har 2,5 år mellan våra två yngsta o ville inte köpa så dyr vagn då vi tänkte det inte skulle bli så lång användningsperiod så vi köpte en beg Babytravel Dublin som har funkat bra! Den är dock betydligt större och klumpigare än ovan nämnda vagnar o i efterhand kan jag nog tycka att det hade varit bra med t ex en Bugga i stället då vi faktiskt använde den dagligen i typ 2 år! Nu är dock vagnperioden i princip över här.

Lycka till m både vagn o bäbis :-)

@ako Emmaljunga 735 har ergonomiska sitsar :)

@queeniida Har ingen erfarenhet men kommer följa tråden då vi är i liknande sits och kommer behöva syskonvagn. Kommer nog försöka hitta en begagnad då sonen kommer vara 2,5 då syskonet kommer så kanske inte blir jättelång användningsperiod.

Vårt enda måstekrav är väl vändbara sitsar. Men sen finns ju mycket man skulle vilja ha ;)

Åker du mycket i Stockholms kollektivtrafik, kolla efter vagnar som är max 75 cm breda. Då kommer du fram överallt :)

Har en Kronan syskon. Denanvänds dock som enkelvagn nu (med enbart liggdel) eftersom storebror vägrar vagn.

Den är liten och smidig att köra, men tycker att den tar stor plats i bilen. Har man större barn (breda) så växer de nog ur den snabbt. Storebror är lång och smal så för honom fungerar sittdelen fortfarande (han är två år gammal).

@ako Emmaljunga 735 har ergonomiska sitsar :)

@queeniida Har ingen erfarenhet men kommer följa tråden då vi är i liknande sits och kommer behöva syskonvagn. Kommer nog försöka hitta en begagnad då sonen kommer vara 2,5 då syskonet kommer så kanske inte blir jättelång användningsperiod.

Vårt enda måstekrav är väl vändbara sitsar. Men sen finns ju mycket man skulle vilja ha ;)

Åker du mycket i Stockholms kollektivtrafik, kolla efter vagnar som är max 75 cm breda. Då kommer du fram överallt :)
Ah- ett bevis på att jag nu börjar lämna barnvagnsdjungeln bakom mig . Vanliga Emmaljunga double Viking har väl vanliga sitsar i a f? Men är nog bredare...

Hej!

Tack på förhand!

En Bugaboo säger jag som kört vänners barn i dylik. Passar ju för ett eller två barn beroende på behovet, man kopplar ihop och isär hur lätt som helst, super på bussen, i tunnelbana och über alles.
Jag har en enkel, skulle vi haft två små hade jag lätt skaffat syskonmodellen trots det ohemula priset. När storebror vill gå är det ju bara att ta loss sitsen, trycka ihop den och använda som enkelvagn.

Hej!

Tack på förhand!

Röstar för Bumbelride Indie Twin. Älskar våran!! Den går att få liten i bilen. Liggdelen kan du göra helt platt. Den har inte vändbara sittdelar, trodde det skulle vara en nackdel, men visade sig att fungera hur bra som helst. Hon hade sin syster bredvid + att det finns en "tittlucka" i suffletten så man såg barnen hela tiden.

Har knappt använt vagnen senaste året då barnen är 3 och 4 år och vill gå själva, men har svårt att slita mig från den och sälja :O

Den går verkligen fram överallt. Rätt ut i skogen ifall man har framhjulen låsta och supersmidig i stan om man har swirwel hjulen på.
Under åren vi haft den har jag nog inte kunnat komma på en enda dålig sak med den

Ah- ett bevis på att jag nu börjar lämna barnvagnsdjungeln bakom mig . Vanliga Emmaljunga double Viking har väl vanliga sitsar i a f? Men är nog bredare...

Nej det har den inte ;) Alla Vikingsittdelar är ergonomiska. Men vill väl någon äldre syskonvagn från Emmaljunga som är deras variant med vanliga sittdelar :)

När vi ville ha vändbara sitsar hade vi en Bugaboo Donkey. Vi blev aldrig särskilt förtjusta i den. Att kunna ändra bredden var mest praktiskt i teorin och inget vi gjorde till vardags.
Efter det har vi haft en Bumbleride Indie Twin. Den har varit okej. Tycker att sitsarna är alldeles för lutande bakåt i den.

Båda vagnarna har tagit sig fram bra och fått plats på trånga ställen. Inga problem i kollektivtrafiken. Båda tar mycket plats i bilen när de är ihopfällda.

Sjekk ut Basson duo. Vendbare sitser og tar ikke så stor plass i bilen. Lettstyrt og god gung (jeg har kjøpt til lufthjul).

Vi va supernöjda med vår Kronan syskon. Svängbara framhjul, vändbara sitsar och smidig för att vara en syskonvagn. Har åkt massor med den kollektivt men även gått ute i skog och mark. Vi köpte bara två sittdelar och första månaden klämde vi i en liten mjuklift för bebisen, sen kunde man fälla upp fotstödet till max och fälla ner ryggstödet så kunde bebisen ligga där utan mjuklift. Funkade jättebra. Man kan köpa den till väldigt bra pris begagnad.

Den såg ju bra ut :-)! Bra med möjligheten att ha det mindre barnet vänt mot sig även efter 6 mån!

Liknande trådar

Gravid - 1år Hej! Jag letar efter en barnvagn men det är ju ta mig fasiken omöjligt. Jag kan ingenting. Vill att det ska vara stabil nog att ha på...
4 5 6
Svar
118
· Visningar
10 524
Småbarn Hej! Nu behöver jag er hjälp i valet av syskonvagn. Barn nummer två kommer i maj och det kommer skilja drygt ett år mellan barnen. Vi...
Svar
17
· Visningar
1 610
Senast: majola
·
  • Låst
Övr. Barn ...ska man få ha när man får syskon. Har ni fått det att funka? Har man INGEN möjlighet att själv få påverka vilka tider barnet får vara...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 706

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka