Syskonamning

Status
Stängd för vidare inlägg.

Pallas

Trådstartare
Någon som ammar syskon här? Själv ammar jag min 1½-åring och min 2½-åring och jag upplever att det är en rätt ovanlig sak att göra. Dels att amma så länge som 2½ år och dels att amma syskon som inte är tvillingar.

Jag har skrivit en artikel om hur det var för mig när jag bestämde mig för att försöka syskonamma, om ni är intresserade av att läsa: Syskonamning.
 
Sv: Syskonamning

jag hade ju hoppats på att kunna göra det men naturen hade andra planer... verkar jättemysigt i alla fall
 
Sv: Syskonamning

Jag hade kunnat tänka mig att göra det men en bit in i den nya graviditeten slutade sonen tutta - om det var mjölken som ändrades eller någon annan orsak vet jag inte.
 
Sv: Syskonamning

Aha, jag har inte läst din artikel men jag har funderat på om mjölken fortsätter rinna när man blir gravid igen eller om den slutar men då fortsätter den alltså...
 
Sv: Syskonamning

Ja, mjölken kan ändra smak under graviditeten. Jag märkte dock inget av det på Viktor.
 
Sv: Syskonamning

Jag märkte av en kraftig produktionssvacka i ca v 7-8 (ammade då en gång i kvarten i tre dygn) men efter det var det inga problem. Huvuddelen av den råmjölk som den nya bebisen behöver bildas inte förrän moderkakan släpper från livmodern, så det är inte heller någon risk att storasyskonet tar den.
 
Sv: Syskonamning

Ja, jag såg att du cokså ammat länge, kul att inte vara ensam! Ibland så vill inte naturen som vi, bara att hänga på tåget. Lycka till med er FET!
 
Sv: Syskonamning

Jag läste din artikel för några månader sedan och blev väldigt inspirerad av den. Men sonen (enda barnet hittills) är nu över åtta månader och någon mens har jag inte sett röken av, så han hinner väl sluta amma innan det kommer någon ny bebis. *suck
 
Sv: Syskonamning

Förlåt min sjuka humor men jag måste bara få säga att när jag läste första meningen så tänkte jag att ALDRIG att jag ammar mina syskon, fniss...

//millus- är 17 år äldre än min minsta syster vilken letade bröst på mig,,,,
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Småbarn Hjälp, pysselsakerna tar över vårt hem! 😅 vi har en snart 4-åring som älskar att pyssla och det får hon så gärna göra men alla grejer är...
Svar
7
· Visningar
1 063
Senast: Badger
·
Småbarn Jag har tänkt att det inte behövs, att hon är för liten för att kunna förstå och att det är bäst om hon bara får flyta med. Såklart med...
Svar
10
· Visningar
1 890
Senast: TinyWiny
·
Hästhantering Hej! Då jag försökt att läsa mig till att hitta till mitt ”problem” men hittade inget som riktigt stämde in på mitt dilemma. Här är lite...
Svar
9
· Visningar
1 903
Senast: Joro253
·
Småbarn Huuuuur har du fått ditt barn att vilja äta sånt? Vår unge åt allt fram till typ 2 år. Nu är det bara barnmat typ pannkakor, hamburgare...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 630

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp