Syskon till muggen!

eyz

Trådstartare
För tre år sedan fick jag denna mugg i present och jag fullkomligt älskar den. :love: Den kom i en plåtburk med samma motiv på men det finns inte någon form av märkning på varesig muggen eller burken. För en tid sedan såg jag en likadan mugg på nätet, fast den var grön med vilda djur, och nu känner jag ju att det är just den muggen som fattas i min muggsamling...

Någon som vet varifrån muggarna kommer och var man kan köpa dem?

mugg_197751392.jpg

Sv: Syskon till muggen!

Jag har en nästan identiskt formad tekopp med lejonmotiv på grön bakgrund och tillhörande plåtburk, köpt på -Nille i Norge.

Liknande mugg från -Nille:
582895-8-1264269000698.jpg

De ser helt klart ut att komma från samma tillverkare - muggen är större än den svenska standardmuggen? Till Norge har jag rätt långt dock...

Ja, precis, storlek temugg. :D

Köpte min för 2-3 år sedan (i Narvik), så jag har ingen aning om de fortfarande säljer muggar i denna stil. Står ingen märkning på min mugg eller plåtburk heller. Men det är ju inte alls omöjligt att "lite av varje"-prylbutiker i Sverige har liknande muggar!

Jag får börja scanna av sådana butiker helt enkelt och hoppas att det finns några exemplar kvar... :)

Verkar finnas en butik ca 10 mil härifrån. Kan vara värt att åka dit nästa gång det ska shoppas. :)

Jag får börja scanna av sådana butiker helt enkelt och hoppas att det finns några exemplar kvar... :)

Borde det inte vara enklare att fota muggen, maila butikskedjan och höra om de fortfarande för den, och vilka butiker som i så fall har den??

Min son fick en likadan av min kompis. Hon hade köpt den på gekås i Ullared. Dock har jag tagit den för mitt morgonkaffe, den är en av mina tre favvisar! Så himla härligt porslin, eller om det är vitt glas?

Alltså min har annat motiv. Fiskar och andra havsdjur, det är även två fiskar på insidan av muggen.

Vad kul att de fortfarande finns ute på marknaden då! :) Ja det är verkligen en skön mugg att dricka ur. :D

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
26 673
Hundhälsa Jag behöver råd.. Det blev ett långt inlägg, men jag hoppas någon orkar läsa det ändå. Har en schäferhane på fem år, som kort och gott...
2
Svar
20
· Visningar
7 601
Anläggning HEJ! Alltså, typ det mest otroliga som kan hända kommer ske. på fredag får vi tillträde till vårat nya hus! jaha tänker ni säkert, men...
Svar
4
· Visningar
4 050
Senast: shia
·
Skola & Jobb Jobbar sen ett år tillbaka i en butik (ja alltså har jobbat i butik i över sex år, men inte i denna butik, haha). Det rör sig om en...
Svar
6
· Visningar
2 036
Senast: lil-sis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka