B
Blixtra
Är det ngn. här inne vars barn fått syrebrist vid förlossningen? Vad hände och hur yttrade/yttrar det sig på barnet?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Å lilla Freddy , han har vi ju "följt" lite grand här inne på barn!Sablar22 skrev:Ja, Freddy har haft en syrebrist under förlossningen.. läkarna kan inte säga när eller hur lång, bara att det varit en syrebrist.
Han är idag 10,5 månad och hittills har det inte märkts
något på honom enligt dom tester och undersökningar som gjorts.
Menar du att han är pigg och glad=aldeles normal, eller att han blivit överaktiv av syrebristen?Mysaan skrev:Min yngsta var blå när han föddes så de fick springa och ge honom syrgas. Inget skojigt att ligga nyförlöst och de tar barnet. INgen vet hur länge han hade syrebrist men i alla fall. I dag är han en alldeles för pigg (enligt mamma) 1½ åring.
break_a_leg skrev:Jag har arbetat med barn som fått grava hjärnskador pga syrebrist vid förlossningen. Hur länge syrebristen varade har jag ingen aning om. Dock antar jag att den var långvarig då dessa barn kräver "hjälp" dygnet runt.
Vad har dessa barn för symtom?love_loppan skrev:Har också jobbat med barn som har handikapp efter syre brist vid födslen. Det var barn som hade syrebrist från en minut upp till tio minuter. Barn med grava handikapp till lätta störningar i hjärnan men alla dessa barn var ibehov av hjälp dygnet runt.
Tyvärr drabbas nyfödda barn lättare av hjärn skador vid syrebrist än vad vuxna gör.
Vid syre brist är det alltid stor risk för hjärn skador men det finns dem som har tur.