Syntetsadel?

B

Beauty_Boss

Eftersom jag har en ungponny vill inte jag eller mamma slänga ut pengar på att köpa en dyr "riktig" sadel när han inte har vuxit klart/musklat klart sig.
Finns det några billigare allternativ? Är syntet bra?

Sv: Syntetsadel?

Det beror ju hur han ser ut i ryggen, syntet är ju helt ok om man bara ska ha den under en tid.

Prestige och Globus har väll sadlar till ok priser för hästar med lite böjd rygg? men det får någon annan svara på, har inte så står koll.

när jag köpte spirit så hade jag en syntetsadel ett tag. nån dressyr. funkade helt ok.
wintec kan du ju byta koppjärn på så man kan göra de vidare när de breddar sig. men tror det är rätt svängd bom på dom om jag inte har fel. men dom är annars helt okej att rida i. vi bytte sadel 4 ggr under första året tror jag:angel:

wintec är jättebra.. men kolla bara så att den är tillräckligt böjd/rak..
med luftstoppning så anpassar sig sadeln mkt bättre på hästen

Tack för alla svar, han är ganska rag i ryggen så jag ska nog isf testa en griffin. Är det också syntet eller?

Goood, nån aning om hur mkt de kostar och vart man kan få tag på dem? :d

OKej, tror du/ni att de finns på vanliga ridsportsaffärer som H**ks (vet inte om man får skriva namn??) eller ska man leta nån annanstans?=)

Griffin finns på hööks, wintec säljs i vanliga ridsportaffärer (dock inte alla förstås).

Ska kolla på Hööks nästa gång jag åker dit då :D

Jag älskar min Griffin, köpt på auktionssajt, endast provad. Jag gav 1000 spänn med frakt... =)

Ny pris ligger runt 3500-4000 om jag inte minns fel.

Den ligger som "en handske" på min tant.

Jaha, jo, 1000 kr lär ju ännu bättre då vi har lite tajt med pengar just nu ;p

Stinaaa: Jag hade en allround mot hopp förut (griffin), den var stenhård ;s fast det kanske var lite äldre, fick med den när jag köpte boss :D

haha okej, jag provade en griffin på spirit den va jätteskön faktist!
men nu finns det ju med sånna fish inlägg eller vad det heter så man kna ändra bomvidden lite.

Griffin är bra sadlar! Du kan hitta beg. från 1000 kr och uppåt tom. billigare med lite tur. Jag köpte min distans för 800 kr, den var använd i knappt en månad :banana:

Jag har en thorowgood T4 och jag AVGUDAR den!! :love: Den har både fish-inlägg och utbytbara koppjärn, dessutom kan man flytta på stropparna. Jag har en sadel för hästar med hög manke och både jag och hästen är nöjda :D Köpte den för 3000 kr ny på Hööks för två månader sedan!

Sen finns ju även T6:an, Är oxå syntet fast den liknar en lädersadel. Jag har en sån och är riktigt nöjd med den. Har även en äldre griffin. Finns på Hööks

Kom på att jag kanske ska lägga till att ponnyn har en kort rygg, låg manske och är väldigt bred :D
Ska söka lite efter begagnade sadlar nu :d

Liknande trådar

Övr. Hund Finns det överhuvudtaget? Hade behövt vattentäta skor/sockar som sitter kvar, även vid lång och fartfylld aktivitet. Helst inte allt...
Svar
1
· Visningar
177
Senast: attheedge
·
Fordon Scenariot är som följer: Vi är på väg att köpa en campervan, en VW Transporter som förvandlats till en liten husbil, och har hittat två...
Svar
6
· Visningar
477
Senast: Fetaost
·
Utrustning Tyvärr har min 13-åriga dotter ärvt sin mammas kroppsform, vilket innebär att vi har små fötter (36-37) korta ben men breda vader...
Svar
6
· Visningar
601
Senast: Zpunk
·
Samhälle Jag vet ju att många lever utan bil, och att det är en lyx egentligen. Men jag har vant mig vid lyxen, dessutom nyproducerad bil, och...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
4 080
Senast: Amha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar