syntet rem på lädersadel??

JessicaM

Trådstartare
Går det att ha syntet istället för läder rem som man drar åt sadelgjorden med på en vanlig läder westernsadel??

Just nu har jag en syntet sadel big horn, där är det ju en syntet rem (eller vad man ska kallat för) som man drar åt sadelgjorden med. Jag orkar inte dra åt med en läderrem så därmed undrar jag om man kan använda en sådan även till "vanliga" westernsadlar?

Sv: syntet rem på lädersadel??

klart att man kan de. :) Men många använder läder för att det oftast är mer skonsamt mot pälsen, och kanske snyggast med, men funktionen i sig har det ingen betydelse för..:)

klart att man kan de. :) Men många använder läder för att det oftast är mer skonsamt mot pälsen, och kanske snyggast med, men funktionen i sig har det ingen betydelse för..:)

Ja det är ju helt klart snyggast med läder..

Vet du vart man skulle kunna få tag på sådana syntet "remmar"???

När jag vet om jag får köpa min foderhäst så ska jag skaffa en mjukare sadel och den blir väl i läder tänker jag, och då måste jag ju byta ut läder remmen. Men jag ska ju då ha brun sadel och den jag har nu är ju svart och då med svarta remmar + att jag inte vill "förstöra" den genom att ta bort remmen..
Brun sadel med svart rem är ju ändå inte så snyggt! hehe

aaa ja tar tillbaka det, hittade fast på en norsk sida...

Såg även Stirrup Straightener. Skit bra juh :D

Senast ändrad:

Det går alldeles utmärkt, men jag föredrar läder alla gånger. Dock så har de senaste sadlarna jag köpt haft nylonremmar och jag har varit för snål för att köpa läderremmar.

Jag har inte prövat hööks syntetremmar utan bara de som suttit på Circle Y sadkar, och jag tycker syntet är mycket "nättare" blir lixom inte riktigt samma bula vid fendern, och så är det mycket lättare än läder för det glider när man drar och inte lika mycket underhåll som läder :angel:

Håller med! Det är mycket lättare att spänna med syntet :) Och remmarna syns ju inte så mycket när man rider, om man tänker estetiskt. Det satt en läderrem på min 1a sadel jag köpte, men jag bytte snabbt till syntet!

Liknande trådar

Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
22
· Visningar
3 358
Senast: lirco11
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 809
Senast: Lavinia
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 792
Senast: Niyama
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 171
Senast: Juli0a
·

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka